نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی شیراز برپا شد
نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی شیراز برپا شد

به مناسبت عید سعید غدیر خم، نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دولت سیزدهم، همزمان با تعدادی از دستگاه های اجرایی استان برپا شد.

به گزارش پگاه خبر، به مناسبت عید سعید غدیر خم، دستاوردهای حوزه سلامت استان فارس در دولت سیزدهم، به نمایش درآمد.

در این نمایشگاه که به یاد سیدالشهدای خدمت، شهید آیت الله رییسی و زنده نگه داشتن یاد شهدای سلامت برپا شد، اهم دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه معاونت های هشت گانه، معرض دید عموم قرار گرفت.

بهره برداری از ۱۵۵ پروژه عمرانی از جمله ۴ بیمارستان، ۷۸ واحد بهداشتی و ۲۲ پایگاه اورژانس به متراژ حدود ۹۰ هزار مترمربع و اعتباری قریب به هزار میلیارد تومان، تامین تجهیزات پزشکی سرمایه ای به ارزش ۱۶۰۰ میلیارد تومان، افزایش، تجهیز و نوسازی ۸۲۵ تخت بیمارستانی عادی و ویژه، انجام ۳۸۹۸ جراحی پیوند اعضا، بیش از ۵۲۳ جراحی پیوند مغز استخوان و انجام ۴۸۶ جراحی کاشت حلزون شنوایی، غربالگری بیش از ۱۳۸ هزار نوزاد از نظر ابتلا به بیماری های متابولیک ارثی، از جمله دستاوردهای دانشگاه بود که در این نمایشگاه، معرفی شد.

کاهش ۴۰ درصدی زمان صدور پروانه های خوراکی و آشامیدنی، بهداشتی و آرایشی، قرارگیری نام ۴۷ عضو هیات علمی دانشگاه در فهرست پژوهشگران پر استناد دو درصد برتر جهان در سال ۲۰۲۲ میلادی، قرار گرفتن در ردیف هزار دانشگاه نخست جهان در رتبه بندی شانگهای ۲۰۲۳، امضای ۱۲ تفاهم نامه علمی آموزشی با دانشگاه های معتبر جهان، کسب مقام نخست کشوری در مسابقات قرآن و عترت وزارت بهداشت طی هشت سال متوالی، از دیگر دستاوردهای ارائه شده در این نمایشگاه بود.

بازدید دکتر «محمدهادی ایمانیه» استاندار فارس و «عبدالعلی کریمی» مشاور اجرایی استاندار فارس، از جمله رویدادهای این نمایشگاه یک روزه بود.

همچنین کارشناسان بهداشت با حضور در غرفه دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به ارائه خدمات غربالگری سلامت به مراجعان پرداختند، همچنین به مناسبت عید سعید غدیر، از مراجعان به نمایشگاه دانشگاه نیز پذیرایی شد.

قابل ذکر است به مناسبت عید سعید غدیر، نمایشگاهی نیز در محل ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با موضوع دستاوردهای دانشگاه برپا شد.

انتهای پیام/