چشم داشتن به غرب، برای حل مشکلات اقتصادی کشور، سرابی بیش نیست/ باید با اطمینان و حجت شرعی، رأی را به صندوق انداخت
چشم داشتن به غرب، برای حل مشکلات اقتصادی کشور، سرابی بیش نیست/ باید با اطمینان و حجت شرعی، رأی را به صندوق انداخت

حجت الإسلام والمسلمین دکتر کلانتری اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی، چه در اصل تاسیس، و چه در استقرار و چه استمرار، و چه در شکل‌گیریِ همه ساختارهای سیاسی و حقوقی خود، متکی بر حضور حماسی و آگاهانه، و مبتنی بر اعتقاد و باور، بر بنیان‌های اسلام ناب محمدی(ص) استوار بوده، و ادامه راه نیز بر همین مبنا و اساس خواهد بود.

به گزارش پگاه خبر، حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، در گفتگویی مشترک با پایگاه اطلاع رسانی حرم مطهر و خبرگزاری فارس، به تحلیل و بیان نکات مهم در بیانات مقام معظم رهبری(دام ظله)، در این دیدار پرداخت.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، اظهار کرد: با عرض تبریک عید الله الاکبر، عید سعید غدیرخم، عید امامت و ولایت، بحمدالله در این عید خجسته، بار دیگر ملت بزرگ و ولایت‌مدار ایران و همه عاشقان امیرالمومنین علیه السلام، در سراسر دنیا از چشمه سار حکیم ولایت و سکان دار بصیر کشتی ولایت در عصر حاضر، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه أی(مدظله العالی) بهره مند شدند.
وی در ادامه به تشریح نکات مهم در بیانات رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: نخستین نکته مهم در رهنمودهای معظم لَه در این روز، تاکید بر آشنایی هر چه بیشتر عموم مؤمنان بویژه جوانان از خوان پر برکت نهج البلاغه و اوصاف منحصربفرد امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام بود. این حقیقتا یک نیاز همیشگی انسان خداجو در همه عصرها بویژه عصر حاضر است، که دستگاه‌های مختلف فرهنگی و رسانه ای تحت سلطه استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، با همه توان در صدد تخریب و نابودی اصول اخلاقی، انسانی و معنوی شهروندان جهان و جایگزین کردن اصول دنیاطلبی و لذت‌جویی، و شکستن قداست انسان ها، و هدم و متلاشی‌کردن اصول ارزشی آسمانی و مورد تاکید پیامبران و اولیای الهی هستند.

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی، به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، پیرامون اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات اشاره کرد و گفت: دیگر نکته بسیار مهم مطرح شده در بیانات رهبر فرزانه انقلاب، حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و خلق حماسه ای دیگر توسط مردم ایران بود. باید توجه داشته باشیم در نظام اسلامی این یک ارزش منحصر بفرد است که بالاترین مقام کشور، با تکیه بر رهنمودهای اسلام ناب و با توجه به ماهیت اصیل نظام اسلامی که متکی بر خواست و اراده ملت است، اینگونه عموم مردم را به انتخابات فرا می‌خوانند و حضور حداکثری را اولویت اول نظام می شمارند. این نظام چه در اصل تاسیس، و چه در استقرار و چه استمرار، و چه در شکل‌گیری همه ساختارهای سیاسی و حقوقی خود، متکی بر حضور حماسی و آگاهانه، و مبتنی بر اعتقاد و باور، با بنیان های اسلام ناب محمدی(ص) استوار بوده و ادامه راه نیز بر همین مبنا و اساس خواهد بود.

استاد دانشگاه تهران اظهار کرد: نکته سومی که در بیانات امروز رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، مورد توجه خاص قرار داشت، این بود که شاخص های فرد اصلح را به روشنی تبیین و یادآوری کردند. اعتقاد کامل به اصول و مبانی خاص نظام اسلامی، نگاه به ظرفیت های منحصر بفرد داخلی و عدم چشم‌داشت به استکبار به ویژه آمریکا که دشمنی و کینه خود را بارها و بارها نسبت به ایران عزیز به نمایش گذاشته اند، از جمله مهمترین این شاخص‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: امروز دیگر بر کسی پوشیده نیست که چشم داشتن به غرب، برای حل مشکلات اقتصادی کشور، سرابی بیش نیست. این ایده که طی ۸ سال در دولت های آقای روحانی، با تحمیل هزینه های بسیار بر کشور پیگیری شد، جز عقب‌رفت و از دست دادن فرصت های طلایی و تعطیلی بسیاری از زیرساخت‌های اقتصادی و یأس و نا امیدی برای بخشی از جمعیت کشور، نتیجه ای در پی نداشت. حقیقتا، آزموده را آزمودن خطاست.

دکتر کلانتری با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری، یک انتخابات حساس و سرنوشت‌ساز برای امروز و فردای کشور است، گفت: این عرصه خطیر، جای آزمون و خطا نیست. باید با اطمینان و حجت شرعی، رأی را به صندوق انداخت و در پیشگاه خداوند، وظیفه الهی را با دقت انجام داد. بنده تردید ندارم نمونه ای که شهید والامقام آیت الله رئیسی از یک رئیس جمهور انقلابی، ولایت مدار و خستگی ناپذیر، و متکی به ظرفیت های عظیم داخلی و منطقه ای، به جامعه اسلامی ارائه کرد، راه را برای انتخابات پیش رو به درستی ترسیم و طعم انتخاب اصلح را در کام مردم شیرین کرد.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی علیهماالسلام، در پایان به نکته مهم دیگری در بیانات امروز امام خامنه‌ای(دام ظله)، اشاره کرد و گفت: اتمام حجت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به همه کاندیداها، که در صورت کسب توفیق برای خدمت، در جایگاه حساس ریاست جمهوری، به هیچ‌وجه از افرادی که نسبت به نظام اسلامی و اصول انقلاب اسلامی ذره ای زاویه داشته باشند، نباید در پست های مدیریتی کشور استفاده شود، از نکات بسیار مهم رهنمودهای امروز ایشان بود. حقیقت این است، مدیری که ذره ای در دل، و یا در عمل و اقدام، نسبت به اصول و ارزش های نظام و انقلاب اسلامی زاویه داشته باشد، چنین شخصی نه‌تنها نمی‌تواند خدمتی به کشور بکند، بلکه دست به خیانت و ضربه به منافع ملی خواهد زد، و خود می تواند در نقش جاسوس بیگانه بازی کند.

انتهای پیام/