فراخوان حمایت از تولیدات نمایشی استان فارس تمدید شد
فراخوان حمایت از تولیدات نمایشی استان فارس تمدید شد

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از حمایت مالی انجمن هنرهای نمایشی استان فارس با همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره کل هنرهای نمایشی کشور و انجمن هنرهای نمایشی ایران با هدف تقویت و حمایت از گروه های نمایشی فعال، کشف استعدادهای نسل جدید و استمرار اجراهای عمومی نمایشی در گستره جغرافیایی کلیه شهرستان های استان از تولید آثار جدید در بخش های نمایش خیابانی و نمایش صحنه ای، از طرح تا تولید و تا اجرای عموم، خبر داد.

به گزارش پگاه خبر، سید رسول موسوی نژادیان گفت: به همین جهت از گروه های نمایشی سراسر استان دعوت می شود درخواست خود را به همراه مدارک لازم طبق اولویت های موضوعی و شرایط ذیل بر اساس زمانبندی فراخوان به کارشناس تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جهت تحویل به انجمن هنرهای نمایشی فارس تحویل نمایند.

وی افزود: اولویت های موضوعی آثار طبق سرفصل طرح قرارگاه شهید آوینی، ضرورت افزایش جمعیت و تقبیح سقط جنین، خدمات پیشرفت نظام و خدمات خاص دولت انقلابی، نقش مقاومت در مقابله با استکبار و رژیم صهیونیستی، افشای فتنه ۱۴۰۱، بخش فلسطین و غزه، ارزش های دفاع مقدس (با محوریت شهدای استان فارس) و شهدای مظلوم حادثه تروریستی حضرت شاهچراغ علیه السلام با بهره گیری از مفاهیم و جلوه های تاریخی، دینی، فرهنگی و آداب و سنت های منطقه ای و بومی است.

موسوی نژادیان ادامه داد: آثار متقاضی توسط شورایی متشکل از نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی استان فارس و کارشناسان مجرب اداره کل که توسط معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان معرفی می گردند، بررسی و انتخاب خواهند شد.

این مقام مسوول اداری، اظهار داشت: در هر دو بخش خیابانی و صحنه ای اولویت با تولیدات آثار حوزه ی دفاع مقدس با محوریت شهدای استان فارس و تولیدات جدید استان در سال ۱۴۰۳ خواهد بود. این آثار نباید قبلا توسط هیچ گروهی اجرا شده باشد. تولید در قالب و گونه های مختلف نمایشی بلامانع است ولی ایده ها و شیوه های اجرایی خلاقانه و نو در اولویت پذیرش است.

او با بیان اینکه ارائه مجوز کتبی نویسنده، ایده پرداز ( تئاتر خیابانی ) از سوی کارگردان و گروه متقاضی ضروری است، اعلام کرد: به منظور عدالت در تخصیص منابع مالی حمایتی، هر کارگردان یا نویسنده می تواند آثار مختلفی را ارسال کند اما تنها از یک اثر از هر کارگردان حمایت خواهد شد و نحوه حمایت از تولیدات نمایشی تایید شده در قالب تفاهم نامه ای بین کارگردان و انجمن هنرهای نمایشی استان فارس صورت خواهد گرفت.

موسوی نژادیان حمایت های انجمن هنرهای نمایشی استان از آثار در بخش خیابانی از تولید به مبلغ بیست میلیون تومان به هر گروه بابت تولید اثر و حداقل پنج اجرا در سطح شهرستان های استان – تا سقف ۵ گروه نمایشی، بخش صحنه ای از تولید و اجرای عمومی اثر را ۴۰ میلیون تومان تا سقف ۵ اثر نمایشی، بیان داشت.

وی خاطر نشان کرد: حمایت ویژه مالی از دو تا سه اثر نمایشی که با حفظ اولویت های نمایشی طرح شهید آوینی از شاخصه های خاص اجرایی نیز استفاده کرده باشند تحت عنوان نمایش های فاخر توسط کارگروه تخصصی اداره کل (مشروط به اجرای عموم) علاوه بر حمایت های فوق الذکر تخصیص خواهد گرفت.

به گفته معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مدارک لازم و نحوه ثبت نام به صورت ارسال فرم تقاضا به همراه سه نسخه از طرح خیابانی در بخش خیابانی و متن نمایشنامه در بخش صحنه ای به همراه مجوز نویسنده است که گروه های متقاضی می بایست درخواست و آثار خود را طبق زمانبندی های مذکور به نشانی شیراز، چهارراه حافظیه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، جهت تحویل به انجمن هنرهای نمایشی فارس ارسال نمایند.

او در پایان، آخرین مهلت دریافت طرح ها و نمایشنامه ها در هر دو بخش این فراخوان را تا ۵ تیر ۱۴۰۳ اعلام کرد و افزود: تقویم اعلام متون و طرح های منتخب، بازبینی مرحله دوم با حضور کارشناسان در محل تمرین گروه ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/