جایگاه قاضی کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها حضوری تشریفاتی دارد
جایگاه قاضی کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها حضوری تشریفاتی دارد

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: جایگاه قاضی کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها حضوری تشریفاتی است که قانونا باید مورد اصلاح قرار گیرد و به شکل رسمی درآید. چرا که در تثبیت و استحکام آراء نقش بسزایی دارد.

وی به مشکلات عدم اجرای احکام کمیسیون ماده صد اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار رأی اجرا نشده در کمیسیون‌ها ماده صد در مناطق مختلف شهرداری داریم که متأسفانه بعضاً به دلیل مشکلات خاص و یا بعضاً سفارش و فشار برخی اشخاص حقیقی و حقوقی، هیچ گونه اجرایی صورت نگرفته و نیاز جدی جهت هم افزایی هر چه بیشتر با دستگاه قضائی در راستای اجرای این احکام داریم.

عضو و رئیس کمیسیون برنامه، بودجه امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: وحدت رویه در پذیرش مالکیت و وکالت در کمیسیون‌های ماده صد و دیوان عدالت اداری وجود ندارد. چرا که بعضاً در کمیسیون ماده صد شهرداری وکالت اداری و کاری در شهرداری پذیرفته می‌شود اما در حال حاضر در دیوان صرفاً سند مالکیت و وکالت حقوقی پذیرفته می‌شود و نیاز است این دوگانگی به فوریت مرتفع شود.

خواست خدایی به موضوع ابلاغات در کمیسیون ماده صد اشاره و خاطر نشان کرد: در کمیسیون ماده صد و ۷۷ قانون شهرداری روند مناسبی جهت ابلاغات وجود ندارد و به نظر می‌رسد ابلاغیه‌های کمیسیون ماده صد نیز اگر به صورت الکترونیک و از طریق سامانه ثنا صورت پذیرد شاهد نظم بیشتر و مشکلات کمتری می‌باشیم. لذا این سامانه قضائی می‌تواند کمک شایانی به ابلاغات در شهرداری‌ها داشته باشد.

وی همچنین در خصوص صلاحیت ماده ۳۸ آئین نامه معاملات شهرداری، اضافه کرد: گستره قانونی این ماده نیز باید مورد توجه در این کمیسیون قرار گیرد. چرا که اختلافات مربوط به سایر معاملات شهرداری‌ها که موضوع این آئین نامه قرار نگرفته و نیز سایر اختلافات مربوط به اعتبار و یا آثار پس از فسخ قرارداد یا اقاله قرارداد، قابل طرح در هیأت ماده ۳۸ شهرداری‌ها نیست که بعضاً ابهامات و تناقض‌هایی در این خصوص در کمیسیون‌های مختلف در شهرها وجود دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی خاطر نشان کرد: متأسفانه جایگاه قاضی کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها حضوری تشریفاتی است که قانونا باید مورد اصلاح قرار گیرد و به شکل رسمی درآید. چرا که در تثبیت و استحکام آرا نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/