واکنش تند عضو شورا به لایحه شهرداری شیراز در خصوص تامین مالی یک ساختمان دادگستری فارس
واکنش تند عضو شورا به لایحه شهرداری شیراز در خصوص تامین مالی یک ساختمان دادگستری فارس

عضو شورای اسلامی شهر شیراز از ارایه لایحه یک فوریتی شهرداری این کلان شهر در خصوص مساعدت به تامین اعتبار احداث ساختمان ۴۰ واحدی دادگستری استان فارس گلایه کرد و گفت: اگر این طرح به تصویب رسید دیگر حجت شرعی برای ماندن نخواهم داشت.

به گزارش پگاه خبر به نقل از  خبرگزاری ایمنا از فارس، یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز ظهر امروز_ یکشنبه بیست و هفتم خرداد_ با حضور ۱۳ عضو شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد.

در این جلسه لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز، در خصوص اجرای عملیات بهسازی محورهای میانرود-کیان آباد و شیراز -کرونی با حضور یازده نفر از اعضای شورا بررسی و با اصلاحات بعدی به تصویب رسید.

بر اساس ماده واحده این طرح به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود پیرو تفاهم نامه همکاری چهار جانبه فی مابین به منظور تأمین اعتبار نسبت به پروژه اجرای عملیات بهسازی محورهای میانرود، کیان آباد و شیراز- کرونی صرفاً در صورت اجرای تعهدات و پرداخت سهم از سوی سایر طرفین تفاهم نامه، تا مبلغ ۵ میلیارد تومان در جهت اجرای زیرسازی، بهسازی، جدول گذاری، کانیوا گذاری، ترمیم، درزگیری، تراش و روکش آسفالت سطح شهر شیراز از بودجه سال ۱۴۰۳ مطابق با ضوابط و مقررات اقدام کند.

در این جلسه همچنین طرح کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورا، در خصوص صورت جلسه شیوه نامه تسهیلات دوچرخه سواری در مجتمع‌های مسکونی، تجاری و اداری با حضور اعضای شورا بررسی و به تصویب رسید که بر اساس ماده واحده این طرح، شیوه نامه تسهیلات دوچرخه سواری در مجتمع‌های مسکونی، تجاری اداری مصوب شد.

در این جلسه همچنین طرح مساعدت به ستاد اقامه نماز استان فارس با حضور ۱۱ نفر از اعضای شورا بررسی و به تصویب رسید و بر اساس آن به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود نسبت به همکاری با ستاد اقامه نماز استان فارس در شهر شیراز به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اقدام کند.

اگر این طرح به تصویب رسید دیگر حجت شرعی برای ماندن نخواهم داشت

در این جلسه لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز در خصوص مساعدت در تأمین اعتبار عملیات ساختمانی احداث یک باب ساختمان ۴۰ واحدی مربوط به دادگستری کل استان فارس بررسی شد و غلامحسن اسکندری عضو شورا نسبت به این لایحه اعتراض و اعلام کرد عنوان این لایحه تغییر کرده است اما پولی که ریال به ریال آن از شهروندان به عنوان عوارض دریافت می‌شود شرعا و قانونی باید به جای خود صرف شود و ما قرار است نماینده مردم باشیم و هزینه‌ای که از مردم دریافت می‌کنیم به درستی مصرف کنیم تا عوائد عام المنفعه داشته باشد.

وی افزود: اینکه همه نسبت به این موضوع بی تفاوت باشند و در انتها به این طرح رأی بدهند و بدانند که با تصویب این رأی چه خواهد شد، باید فردای قیامت جوابگو باشند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: کسانی که قرار است در این منازل زندگی کنند مسلمان و اهل نماز و روزه هستند و اگر مردم ریالی راضی نباشند نسبت به هزینه کرد این طرح، فردا مشکل شرعی ایجاد خواهد شد.

اسکندری تصریح کرد: اینجانب زیر بار شرعی این موضوع نخواهم ماند و اگر این طرح به تصویب رسید دیگر حجت شرعی برای ماندن نخواهم داشت.

این عضو شورا در ادامه جلسه صحن را با ارائه یک استعفا نامه به رئیس شورای اسلامی شهر شیراز جلسه را ترک کرد. اما رئیس شورا نامه استعفا این عضو شورا را به دلیل نداشتن امضا غیر قابل قبول اعلام کرد.

در ادامه همچنین مهدی طاهری عضو شورای اسلامی شهر شیراز در سخنانی اظهار کرد: در جلسه‌ای که با حضور شهردار شیراز شیراز برگزار شد مقرر شد تا این لایحه اصلاح شود و در حال حاضر این لایحه‌ای است که در گذشته مطرح شد و اگر موضوع بر احداث ساختمان اداری است موضوع دیگری است و اگر این موضوع در خصوص خانه‌های سازمانی است، در جلسه برگزار شده با آن مخالفت خود را اعلام کردیم و باز هم با این موضوع مخالف هستیم.

سید ابراهیم حسینی رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این خصوص اظهار کرد: با توجه به توضیحات شهردار شیراز در خصوص این لایحه، به هیچ عنوان موضوع احداث خانه‌های سازمانی مطرح نیست و در جلسه کمیسیون تلفیق که روز گذشته برگزار شد، اعضا مخالفت خود را در خصوص رأی به موضوع خانه‌های سازمانی اعلام داشتند.

در نهایت، محمد تقی تذروی نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز پیشنهاد توقف بررسی لایحه شهرداری شیراز به مدت یک هفته را مطرح کرد که این پیشنهاد با ۸ رأی از ۱۱ عضو حاضر در جلسه به تصویب رسید.

کد خبر ۷۶۳۸۱۰