بزرگداشت روزجهانی اهداکنندگان خون در فارس
بزرگداشت روزجهانی اهداکنندگان خون در فارس

بزرگداشت روزجهانی اهداکنندگان خون طی اجرای برنامه های مختلف در انتقال خون استان فارس صورت پذیرفت.

به گزارش پگاه خبر، با فرا رسیدن ۱۴ ژوئن مصادف با ۲۵ خرداد روز جهانی اهدای خون طی دستور مدیریت و با هماهنگی ها وبرنامه ریزی بخش جذب اهداکنندگان و روابط عمومی این اداره کل ، اجرای این بزرگداشت به شکلهای مختلف صورت پذیرفت .
بنابراین گزارش در اولین اقدام بدین منظور، روز چهارشنبه ۲۳ خرداد ماه با دعوت از اصحاب رسانه و طی نشست خبری مدیر کل انتقال خون استان فارس ، دکتراکبرزاده ضمن تبریک فرارسیدن روز جهانی اهداکنندگان خون از اهمیت حضور اهداکنندگان در فرآیند تهیه خون مورد نیاز بیماران درمراکز درمانی سخن به میان آورد و در ادامه به توضیح آمار مقایسه ای حضور اهداکنندگان طی سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ ، بخصوص جوانان و بانوان در این فرآیند پرداخت و از خبرنگاران حاضر در جلسه درخواست کرد تا با در اختیار داشتن فضای رسانه ها به اطلاع سانی در خصوص مشارکت نسل جوان و بخصوص بانوان در فرآینداهدای خون این مرکز را یاری نمایند. دکتر اکبرزاده ضمن اعلام نیاز ضروری حمایت دستگاه ها و نهادهای تأثیرگذار مانند شهرداری ، فرمانداری و استانداری از انتقال خون ، بی توجهی به وضعیت موجود و ادامه روند فعلی را سبب بروز بحران در انتقال خون اعلام نمود .مسائلی از قبیل کمبود نیروی متخصص ، مسائل بودجه ای ، مشکلات عمرانی و نیازهای تجهیزاتی به دلیل استهلاک تجهیزات موجود از جمله موضوعات مطرح در این نشست خبری بود.
در ادامه برنامه های صورت پذیرفته روز پنجشنبه ۲۴ خرداد جانشین فرماندهی سپاه ثارالله سرهنگ شرفی و زارعی رابط اجرای تیمهای سیار آن مرکز با حضور در پایگاه مرکزی انتقال خون شیراز، با تقدیم شاخه های گل به اهداکنندگان و پرسنل حاضر در بخش اهداکنندگان از رحمات آنان تقدیر و فرارسیدن این روز را به آنان تبریک گفتند. پس از آن خود نیز به جمع اهداکنندگان خون پیوسته و ارزش گذاری این روز را دو چندان نمودند. در پایان این دیدار سرهنگ شرفی با تقدیم لوح تقدیر فرارسیدن این روز را خطاب به مدیر کل انتقال خون فارس تبریک گفت.
در اقدامی دیگر در این راستا طی برنامه مشترک باشگاه استقلال شیراز و گروه کوهنوردان انتقال خون طی هفته گذشته و همچنین از ۲۲ تا ۲۵ خرداد ماه ، با پیمایش خط الرأس صعود بر قله های دنا (یال بن شاهی) و صعود بر قله های بالای ۴ هزارمتر حوض دال شمالی، کل آب اسپید، کل آب ارزنی ،کل اسد خانی و پوتک ، با هدف گرامی داشت این روز جهانی و با اهتزاز پرچم انتقال خون این روز گرامی داشتند .
و بلاخره روز ۲۶ خرداد ماه طی مراسم اجراشده در سالن همایش های مجتمع رفاهی فرهنگی مخابرات شیراز و با دعوت از ۴۰ نفر از اهداکنندگان براساس شیوه نامه ارسالی از ستاد مرکزی ، مراسم تقدیر از اهداکنندگان برگزار گردید . در این مراسم ضمن حضور مدیر کل انتقال خون استان فارس ، معاونین و جمعی از مسئولین وپرسنل بخشهای مختلف ، مسئول دفتر سلامت آداره کل آموزش و پرورش استان فارس، کارشناس بخش بهداشت و رابط اجرای تیمهای خونگیری در مرکز HSE شهرداری مرکزی شیراز و همچنین مدیر موسسه خیریه فرهنگی مذهبی الصابرین معلولین فارس و نماینده اعزامی از شرکت زاگرس جنوبی بعنوان فعالان و حامیان اداره کل انتقال خون استان فارس نیز حضور داشتند . سخنرانی دکتر اکبرزاده و تقدیر از اهداکنندگان و تبریک فرارسیدن این روز، اعطای لوح تقدیر و هدیه به اهداکنندگان مدعو و در نهایت اجرای موسیقی توسط گروه چلیپا، از جمله برنامه های اجرا شده در این مراسم بود و به خوبی برگزار شد.

انتهای پیام/