مسجد جامع کبیر نی ریز مرمت می شود
مسجد جامع کبیر نی ریز مرمت می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از مرمت مسجد جامع کبیر نی ریز در سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر اعتبار ۲ میلیارد تومان به مرمت مسجد جامع کبیر نی ریز اختصاص یافته است و پرونده مرمتی این بنای ملی امسال گشوده می شود.

به گزارش پگاه خبر،  محمد ثابت اقلیدی با حضور در نمازجمعه شهر نی ریز،در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه گفت:مسجد جامع کبیر نی ریز یکی از قدیمی‌ترین مساجد تاریخی ایران محسوب می شود که در فهرست آثار ملی جای گرفته است و حفاظت و مرمت این اثر ارزشمند در اولویت قرار دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به بازدیدش از موزه خطر و کتابت نی ریز اشاره کرد و گفت: این موزه تخصصی فرصت مناسبی برای جذب گردشگر و معرفی ظرفیت ها و توانمدیهای های شهرستان به بازدیدکنندگان است اما با کمبودهایی مواجهه است که با مذاکراتی که با فرماندار محترم شهرستان داشتیم به زودی این کمبودها مرتفع خواهد شد. او همچنین به توسعه و ایجاد زیرساخت های مناسب در تفرجگاههای شهرستان نی ریز اشاره کرد و از اعطای تسهیلات کم بهره به هنرمندان صنایع دستی این شهرستان سخن گفت.
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: اعطای وام های کم بهره همچنین پرداخت بیمه هنرمندان صنایع دستی و …. از جمله اقداماتی حمایتی این اداره کل به فعالان و هنرمندان حوزه صنایع دستی است.
ثابت اقلیدی ادامه داد: ثبت آداب و رسوم قدیمی مردم شهرستان نی ریز نیز در دستور کار است .
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در بخش دیگری از سخنانش به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: حضور پرشور و حداکثری مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اقتدار را در پی خواهد داشت و مشت محکمی به استکبار و دشمنان جمهوری اسلامی ایران است. او ادامه داد:
دولت انقلابی با رهنمود های مقام معظم رهبری بعد از شهادت شهید خدمت حضرت آیت الله رئیسی کار خود را با قوت ادامه داد و همگی ما خدمت گذار ملت ایران هستیم.
بنابراین گزارش مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و هیات همراه امروز در جریان سفر به شهرستان نی ریز در مراسم نماز جمعه شرکت کردند و در دیدار های مردمی ضمن شنیدن مطالبات و درخواست های مردم در حوزه های میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع‌دستی به بررسی مشکلات پرداخت و دستورات لازم را برای مرتفع شدن این مشکلات صادر کرد.

انتهای پیام/