تولیدات بی سابقه در حوزه اقوام و عشایر در صداوسیمای فارس
تولیدات بی سابقه در حوزه اقوام و عشایر در صداوسیمای فارس

اعضای شورای فرهنگی و اجتماعی اقوام و عشایر در شیراز با دکتر پهلوانیان مدیرکل صدا و سیمای استان فارس دیدار کردند.

به گزارش پگاه خبر، در این نشست، مدیرکل صدا و سیمای استان فارس ظرفیت اقوام و عشایر در کشور، به ویژه در استان فارس را بعنوان یک محور وحدت و بستر تمدن ساز عنوان کرد و افزود؛ دیرینه تاریخی و پیشینه هویتی اقوام و عشایر، و شخصیت‌های برجسته، رویدادها و حوادث تاریخی بسیار درخشان و چشم گیری توسط عشایر و اقوام مختلف در برهه های مختلف تاریخی خلق شده که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
دکتر پهلوانیان از جامعه عشایری، مردمانی دلیر، رشید و انقلابی یاد کرد و یادآور شد :شهیده مریم بیگلری از شهدای عشایر باید الگوی زن ایرانی به جامعه معرفی شود.و
رشادت‌ها، حوادث و رخ دادهای زیادی در عشایر بوده که، هرکدام می تواند در بین اقوام شاخص باشد که آن گونه که باید، معرفی نشده است.
وی با اشاره وجود شخصیت‌های بزرگ و تاثیرگذار در جامعه عشایر و اقوام ، به شخصیت آیت الله حکیم جهانگیرخان قشقایی اشاره کرد و گفت؛
قدر و منزلت، و ابعاد والای شخصیتی این عالم بزرگ آنچنان که باید و شاید معرفی نشده و ناشناخته مانده است. وی برای معرفی شخصیت آیت الله حکیم جهانگیرخان قشقایی
از تولید مجموعه نمایش ۲۵ قسمتی رادیویی، و مستند بلند تلویزیونی در مورد شخصیت مرحوم آیت الله حکیم جهانگیرخان قشقایی در صدا و سیمای فارس خبر داد.

وی گفت؛ در این دور از مدیریت، تلاش شده است، و ظرفیتهای کم نظیر اقوام و عشایر فارس که مورد غفلت واقع شده، و یا کمتر مورد توجه قرار گرفته در صدا وسیمای فارس پررنگ تر و شایسته تر از گذشته دیده شود.

مدیرکل صدا و سیمای استان فارس با اشاره به اینکه هرچند در این دوره از مدیریت صدا وسیمای فارس تولید برنامه های متنوع و مختلف در حوزه اقوام و عشایر در استان، و حتی کشور بی سابقه بوده، اما با توجه ظرفیت‌های زیاد در اقوام و عشایر، هنوز کم کار شده و همچنان جای کار در این حوزه بسیار زیاد است.
وی از همه گروه‌های دغدغه مند حوزه اقوام و عشایر استان خواستار همکاری و هم افزایی بیشتر برای تولید برنامه های شاخص و فاخرتر شد.

دکتر پهلوانیان در ادامه سوگواره شعر ملی عاشورایی اقوام و عشایر را محور وحدت بین همه قومیت‌ها و اهل تشیع و تسنن عنوان کرد و افزود : همانند سال گذشته سوگواره ملی شعر عاشورایی اقوام و عشایر در ۹ مرداد و همچنین یادواره بیش از ۳ هزار شهید اقوام و عشایر در ۳۱ خردادماه در صدا و سیمای فارس بطور گسترده و مطلوب پوشش داده میشود.

انتهای پیام/