اجرای آرا صادره در کمیسیون های ماده ۱۰۰ شهرداری باید در چارچوب قانون در دستور کار قرار گیرد
اجرای آرا صادره در کمیسیون های ماده ۱۰۰ شهرداری باید در چارچوب قانون در دستور کار قرار گیرد

رییس‌کل‌ دادگستری استان فارس در نشست تخصصی کمیسیون های شبه قضایی استان که با حضور‌ رییس دیوان عدالت اداری برگزار شد گفت: دادگستری استان فارس در تلاش است تا با برگزاری نشست های علمی و ایجاد تعامل بین صاحب نظران و‌ مراجع نظارتی و تصمیم ساز ، کمیسیون های شبه قضایی استان را آسیب شناسی کند.

به گزارش پگاه خبر، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با اشاره به نقش دیوان عدالت اداری و جایگاه این مرجع به عنوان مرجع تجدید نظر آراء کمیسیون های شبه قضایی گفت: تعامل دو سویه مراجع بدوی و‌ تجدید نظر کمک شایانی در کاهش زمان دادرسی ، حفظ حقوق شهروندی افراد و اصلاح رویه ها می کند.

وی وجود ۱۲ هزار پرونده بلاتکلیف و اجرا نشده در کمیسیون های ماده ۱۰۰ شهرداری در شیراز را قابل تأمل خواند و تصریح کرد: اجرای آرا صادره باید در چارچوب قانون در دستور کار قرار گیرد .

نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس در ادامه نوآوری های قانون دیوان عدالت اداری مصوب ۱۴۰۲ و آغاز به کار معاونت حقوق عامه را ضامن حفظ و‌ صیانت حقوق شهروندان ارزیابی و خاطر نشان کرد: لازم است اطلاع رسانی گسترده ای در خصوص ظرفیت های جدید قانون دیوان عدالت اداری صورت پذیرد و علاوه بر آگاهی عموم‌ مردم مراجع مرتبط نیز در خصوص اجرای بهتر آن ، آموزش های لازم را دریافت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در پایان تاکید کرد دادگستری فارس در تلاش است تا دوره های آموزشی و‌ نشست علمی – تخصصی مشابه را در راستای بهره برداری بهتر جامعه حقوقی و کمیسیون های شبه قضایی گسترش دهد تا ضمن آشنایی و استفاده از آخرین دستاورد ها و ظرفیت های قانونی از صدور آراء پراکنده در کمیسیون ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/