حذف ساختمان مخابرات  در کنار عمارت دیوانخانه شیراز
حذف ساختمان مخابرات  در کنار عمارت دیوانخانه شیراز

با پی گیری مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس  در جریان بازدید احمد وحیدی وزیر کشور از عمارت دیوانخانه در شیراز ، او بر آزاد سازی عرصه تاریخی عمارت دیوانخانه دستور داد و تاکید کرد؛   ساختمان های مزاحم  به ویژه ساختمان مخابرات در این محوطه تاریخی حذف شود.

به گزارش پگاه خبر، احمد وحیدی  گفت: عمارت  دیوانخانه یکی از بناهای با ارزش تاریخی در شهر شیراز است که  باید ساختمان مزاحم  در کنار این بنا حذف شود.
او افزود: قبلا شهرداری برخی از بناهای مزاحم در این محوطه را  تملک و حذف کرده است و هم اکنون باید ساختمان مخابرات در این مجموعه هم تخریب و حذف گردد.
وزیر کشور با بیان اینکه با حذف  و تملک ساختمان های مزاحم، مجموعه های تاریخی در بافت ها به یکدیگر متصل می شود گفت: عمارت تاریخی دیوانخانه در دل پروژه بازآفرینی محور زندیه قرار گرفته است و به طور حتم  با اجرای این پروژه و احیا آثار  دربافت تاریخی بازآفرینی واقعی اتفاق می افتد.
بنابر این گزارش با پی گیری های مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس عمارت دیوانخانه که  یکی از بناهای دوره زندیه در شیراز است پس از دو دهه  در نوروز امسال بازگشایی و به یکی از  جاذبه های گردشگری شیراز تبدیل شد و مورد استقبال گردشگران نیز قرار گرفته است.

انتهای پیام/