کلنگ فاز نخست پروژه ملی بازآفرینی مجموعه زندیه شیراز به زمین زده شد
کلنگ فاز نخست پروژه ملی بازآفرینی مجموعه زندیه شیراز به زمین زده شد

کلنگ فاز نخست پروژه ملی بازآفرینی مجموعه زندیه شیراز با حضور وزیر کشور، مسؤولان ملی و مدیریت استانی و شهری در مجموعه میدان نقاره‌خانه به زمین زده شد.

به گزارش پگاه خبر، کلنگ فاز نخست پروژه ملی بازآفرینی مجموعه زندیه شیراز با حضور وزیر کشور، مسؤولان ملی و مدیریت استانی و شهری در مجموعه میدان نقاره‌خانه به زمین زده شد.

پروژه بازآفرینی مجموعه زندیه به‌دنبال دفاع از اصالت‌ها است/ این پروژه شهری شهرداری شیراز یک کار ارزشمند است

 

 

وزیر کشور در این آیبن با بیان اینکه در پروژه بازآفرینی محور زندیه شاهد پرداخت به هویت و بخش روشن تاریخ هستیم، اظهار کرد: این پروژه شهری شهرداری شیراز یک کار ارزشمند است و شهرداری تلاش کرده این هویت‌گذاری را به نمایش بگذارد.

سردار احمد وحیدی با بیان اینکه در پروژه بازآفرینی مجموعه زندیه شاهد جلوه‌گری و ارتباط گذشته تاریخی هستیم، گفت: این پروژه به دنبال دفاع از اصالت.ها است تا همگان این اقدامات را در قالب یک کار ارزشمند مشاهده کنند.

وی با اشاره به نقش موثر و ایفاگری شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز در این پروژه اثرگذار در بهسازی فضای شهری عنوان کرد: با تکمیل این پروژه یک مجموعه بسیار ارزشمند احداث خواهد شد که ضمن دسترسی به محدوده حرم مطهر حضرت احمدبن موسی-شاهچراغ(ع) مورد توجه ایرانگردها و گردشگران خواهد شد.

پروژه بازآفرینی مجموعه زندیه در راستای بهره‌مندی از اصالت تاریخی و فرهنگی کلان‌شهر شیراز است

استاندار فارس با بیان اینکه پروژه احیای زندیه با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد، گفت: احیای مجموعه تاریخی زندیه از پروژه‌های مهم برای مردم و علاقه‌مندان به شیراز است.

محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه شیراز شهر گردشگری است و این پروژه در راستای بهره‌مندی از اصالت تاریخی و فرهنگی کلان.شهر شیراز است، افزود: این پروژه ارزشمند ماحصل تعامل و همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز، میراث فرهنگی و اداره کل راه و شهرسازی است.

وی با بیان اینکه این پروژه ارتباط بین تاریخ شهر شیراز در زمان زندیه و ایجاد آثار رفاهی و مذهبی است، تصریح کرد: این پروژه یادآور دورانی است که مسوولان در زمان حیات خود به مردم خدمت می‌کردند.

استاندار فارس گفت: این پروژه برای قشر جوان بسیار مهم است و به نوعی احیای حافظه تاریخی و فرهنگی است.

 

 

بازآفرینی مجموعه زندیه یک‌گام مثبت برای رفتن به ثبت جهانی آن است

شهردار شیراز در این آیین اظهار کرد: اقدام شهرداری این کلان‌شهر در کلنگزنی پروژه زندیه یک کار بازآفرینی و زنده‌سازی بافت زندیه است و از سوی دیگر یک‌گام مثبت برای رفتن به ثبت جهانی پروژه زندیه صورت می گیرد .

محمدحسن اسدی با اشاره به اینکه در پروژه بازآفرینی مجموعه زندیه بحث‌های پیاده‌روی، انسان‌محوری و حفظ فضای تاریخی و میراثی درنظر گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: در پروژه زندیه بر حفظ و نگهداری بناهای تاریخی با ایجاد زیرساخت‌ها تلاش می‌شود‌.

وی با تاکید بر این مطلب که انتخاب پیمانکار این پروژه از حساسیت خاصی برخودار بود، ادامه داد: تمام اقدامات اجرایی شهرداری شیراز طی مدت یکسال در این پروژه به اتمام می‌رسد.

شهردار شیراز اعلام کرد: محل تأمین اعتبار پروژه بازآفرینی محور زندیه از محل فروش اوراق مشارکت است.

شهرداری شیراز در پروژه بازآفرینی مجموعه زندیه به دنبال سرزندگی فضای شهری است

شهردار منطقه تاریخی-فرهنگی شیراز با توضیح اجرای پروژه ملی بازآفرینی زندیه گفت: مجموعه تاریخی کلان‌شهر شیراز با مساحت ۳۰ هکتار بخش قابل توجهی از آثار تاریخی و میراثی را دربر گرفته است.

علی مصلی‌نژاد با بیان اینکه در عملیات بهسازی و بازآفرینی پروژه ملی زندیه پروژه.های متعددی تعریف، اجرا و یا در حال اجراست، افزود: عملیات کف‌سازی، بدنه‌سازی و جداره سازی برای مجموعه‌های فعلی و محورهای مجموعه زندیه اجرا شده یا در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه مراحل تصویب پروژه بازآفرینی مجموعه زندیه حدود سه دهه طول کشید است، اظهار کرد.: با تعامل شهرداری شیراز با مجموعه میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های مرتبط با پروژه ملی بازآفرینی مجموعه زندیه این طرح به تصویب رسید.

به گفته مدیر پروژه ملی بازآفرینی مجموعه زندیه؛ بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار پروژه تعریف شده و در حال اجرا در این مجموعه است.

مصلی نژاد تصریح کرد: در پروژه بازآفرینی مجموعه زندیه سرای کمرگ، دروازه اصفهان و خیابان ناصر خسرو احیا و تبدیل به پیاده‌راه می شود.

شهردار منطقه تاریخی-فرهنگی شیراز با بیان اینکه عمده پروژه این محور به نمایش گذاشته می‌شو،د ادامه داد: میدان نقاره‌خانه حد فاصل دیوار ارگ و بازار با تملک بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان است که ملک مورد نظر آزادسازی و احیا میشود‌

وی با اشاره به اینکه در مجموعه پروژه زندیه یک میدان بزرگ برای برگزاری مراسم‌ها و‌ تجمع‌های آیینی و ملی پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: با نگاه احیای پروژه ملی بازآفرینی زندیه و ارتباط با حرم مطهر شاهچراغ(ع)، خیابان طالقانی در فاصله بین مجموعه زندیه و حرم حضرت احمدبن موسی(ع) تبدیل به پیاده.راه خواهد شد که این پروژه تکمیل‌کننده یک زیرساخت برای برگزاری مراسم آیینی است.

مصلی‌نژاد با بیان اینکه در پروژه مجموعه زندیه به دنبال سرزندگی فضای شهری هستیم، عنوان کرد: طبق برنامه زمان‌بندی این پروژه در مدت یکسال به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/