افتتاح بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی و بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح شهید امیرعبداللهیان با حضور وزیر کشور در شیراز
افتتاح بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی و بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح شهید امیرعبداللهیان با حضور وزیر کشور در شیراز

بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی و تقاطع غیرهمسطح شهید امیرعبداللهیان در بیست‌وششمین مرحله از جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز با حضور سردار احمد وحیدی وزیر کشور، مسؤولان ملی و مدیریت ارشد استانی و شهری به افتتاح و بهره‌برداری رسید‌.

به گزارش پگاه خبر، سردار احمد وحیدی در بیست و ششمین مرحله از جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز، افتتاح بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی و بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح شهید امیرعبداللهیان گفت: رئیس‌جمهور شهید نشان داد که روحانیت در تمام حوزه‌ها به ویژه خدمت رسانی به مردم همواره در صحنه هستند.

وی با تشکر از استاندار فارس، شهردار شیراز و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و دیگر مسوولین ادامه داد: این بزرگراه پروژه بسیار ارزشمندی است که با هم‌افزایی و مدیریت قوی و با ۲۲۰ میلیارد تومان تحقق یافته است و این نشان می‌دهد کشور ما به سرعت راه خود را به سمت پیشرفت طی می‌کند.

وزیر کشور تأکید کرد: یک عده نمی‌خواهند دستاوردهای مدیریت شهری را که نمایندگان مردم هستند را ببینند‌.

وحیدی افزود: انجام ۱۵۰ همت و ۴۹۰۰ پروژه نشان دهنده بالندگی و رشد کشور است، اینها همه محصول ایستادگی مردم و نمایندگان مردم در شورا، شهرداری، مجلس و… است.

وزیر کشور گفت: امیدواریم ۱۵ کیلومتر مابقی این بزرگراه هم به خوبی تا اتصال به آزادراه شیراز-اصفهان پیش برود، همه کارهای عمرانی باید با نگاه عالمانه به محیط زیست صورت بگیرد و این پروژه ها با همین روند پیش رفته‌اند.

وی بیان کرد: تمامی این اقدامات برای مردم شهیدپرور و از خودگذشته ماست و مردم ما دیده‌اند که در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم، وقتی یکپارچه همه به فکر سازندگی باشند، این دستاوردها حاصل می‌شود.

 

 

افتتاح و کلنگ‌زنی ۹۵۰ پروژه در شیراز به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری این کلان‌شهر طی ۳ سال گذشته

شهردار شیراز در بیست و ششمین مرحله از جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز، افتتاح بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی و بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح شهید امیرعبداللهیان با حضور وزیر کشور گفت: این بزرگراه با عرض ۵۵ متر یک کار تاثیرگذار و شریان اصلی است و به گویم و سه راهی قلات در نهایت می‌رسد.

محمدحسن اسدی افزود: حدود ۵ سال قبل این پروژه کلنگ‌زنی شد ولی پیشرفتی نداشت اما ظرف ۴ ماه قبل با همت شورای اسلامی و شهرداری شیراز پروژه کامل شده و تمامی استانداردهای یک بزرگراه شهری را دارد.

شهردار شیراز با گرامیداشت یاد شهید جمهور و شهدای خدمت ادامه داد: شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز طی ۳ سال گذشته ۹۵۰ پروژه کلنگ‌زنی و افتتاح شده که ۵۰۰ مورد به ارزش ۳۳ هزار میلیارد تومان افتتاح شده است.

اسدی بیان کرد: از دستور ویژه وزیر کشور برای تهیه ۱۰ رام قطار مترو شیراز هم تقدیر و تشکر داریم، امیدوارم کار شورای اسلامی و شهرداری شیراز مورد قبول خدای متعال و مردم شهر شیراز قرار بگیرد.

ایمن‌سازی ورودی شمال غربی کلان‌شهر شیراز با بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در بیست و ششمین مرحله از جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز، افتتاح بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی و بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح شهید امیرعبداللهیان با حضور وزیر کشور گفت: این بزرگراه ۱۸ کیلومتر طول کلی دارد، یک سوم مسیر طولی شهر شمال غرب شیراز است و جمعیت شمال غرب شیراز حدود ۸۰۰ هزار نفر از میدان قصردشت تا گویم سکنی گزیده اند و خیابان های موازی این بزرگراه حائز اهمیت ویژه است.

رضا محمدیان افزود: ۱۵ کیلومتر این محور مانده است و یک کیلومتر مسیر که در محدوده بزین آزاد شده و برای تسریع ادامه روند این مسیر و چند هکتاری که در اختیار صنایع فجر از وزیر کشور تقاضای حمایت داریم تا بزرگراه سریع‌تر ادامه یابد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: این ۱۸ کیلومتر به محور قلات و قطعه بعدی بزرگراه شیراز اصفهان به سمت بوشهر خواهد رفت که ورودی شهر شیراز را ایمن تر می‌سازد.

محمدیان افزود: حدود ۱۰ کیلومتر از گویم تا کمربندی باید طی شود اما با تکمیل این بزرگراه مسیر را کوتاه و ایمن تر می سازد و لازم به عبور از دل شهر برای رسیدن به این محور نخواهد بود.

وی این کار را بزرگ توصیف کرد و گفت: ۸۰ درصد پروژه طی یک سال گذشته به انجام رسیده که حاصل تلاش شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز است و همدلی میان شورا و شهرداری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شیراز و سایر دستگاه‌ها را در شیراز شاهد هستیم.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز بر تأمین روشنایی بزرگراه‌ها تاکید داشت و گفت: از وزارت کشور برای تامین سریع تر و مستمر این بزرگراه‌ها مساعدت می‌طلبیم.

انتهای پیام/