شیراز و فارس جهانی است به این دلیل که می‌تواند در عرضه جهانی عرض اندام کند
شیراز و فارس جهانی است به این دلیل که می‌تواند در عرضه جهانی عرض اندام کند

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت:شیراز و فارس جهانی است به این دلیل که می‌تواند در عرضه جهانی عرض اندام کند.

به گزارش پگاه خبر مریم جلالی  در آیین گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی در شیراز با بیان اینکه شعار شورای جهانی صنایع دستی به پیشنهاد ایران، پیوند نسلی پاسداشت هویت در پهنه جهانی است، عنوان کرد: امروز ما میزبان ۱۶ شهردار و دبیران شهرها و روستاهای جهانی هستیم.

جلالی خاطرنشان کرد: سپاسگزار همت، غیرت و معرفت شهرداری شیراز برای این میزبانی هستم.سپاسگزار عزم همکارانم در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس هستم.همچنین قدرشناس نگاه استاندار فارس برای یک پهنه گسترده از دژکرد گرفته تا فیروزآباد و …هستم.
او با بیان اینکه رد پای هنر در تمام شهرهای فارس وجود دارد، عنوان کرد: ما یک خانواده بزرگ هستیم که نام مان در تاریخ ثبت خواهد شد.ما یک تعلقی به گذشته و یک تعهدی به آینده داریم؛ رادمهرها که کار زیورآلات سنتی می‌کنند در کنار استاد تعبدی‌ها، حیدریان‌ها، غلامی‌ها و …و در کنار قامت خمیده همه پدران و دست‌های پینه بسته همه مادران ما از این پیوند بین نسلی پاسداری و به معیشت عزت آفرین تبدیل می‌کنیم.

معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: بنده حامل درود و قدردانی مقام عالی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای نگاه بلند همه حاکمیت از شهرداری گرفته تا استانداری و تک تک هنرمندانی که اقتصاد هویت بنیان این دیار را حفظ کرده و به گذشته تعلق دارند اما به آینده هم نگاه دارند و موجب شده تا پیوند نسلی در خانواده بزرگ صنایع دستی اتفاق افتاده است.
بنابر این گزارش در این مراسم
۱۲ نفر از پیشکسوتان و فعالان صنایع دستی
بهنام محمدی کشکولی در دست بافته‌های داری، فوزیه خضری در بخش موزه داری، محمدجواد شبیه در حجاری، حمیدرضا کریمی در منبت آباده، طاهره ابراهیمی در رندبافی، پروین بازدار در حصیربافی، معصومه خانی در چرم، زهرا خوشبخت در رشته تذهیب، عباسعلی ابرناک در نمدمالی، علیرضا حقیقی در خاتم، مسعود شیرازی فرد در رشته معماری و بیژن حسینی نیز در رشته معماری مورد تقدیر قرار گرفتند.
همچنین در این مراسم ۵ شهردار شهرهای جهانی آباده ( مهدی شاکر)، شیراز( محمد حسن اسدی)،دزفول( محمد عطاب اهوازی) ، ملایر( مجید فرجی) و بیرجند( علی فاضلی) تقدیر شدند.
همچنین در این مراسم به ۶ نفر از اساتید هنرمند صنایع دستی فارس نشان عالی صنایع دستی اهدا شد.
بنابراین گزارش، بهروز حیدریان در انواع رشته‌های صنایع دستی ( ساخت ماکت حرم امام حسین (ع)، احترام کشاورز در رشته در روار دوزی از روستای ملی کندازی، توار جعفری بهی در انواع دستبافته‌های عشایری از شهر ملی فیروزاباد ، سید حسین اسماعیلی دررشته دولچه دوزی از شهرستان زرقان، کاظم کلاهی در رشته خاتم شیراز، نظام اسدی در شیشه گری سنتی در شهر میمند نشان عالی هنر را دریافت کردند.
گفتنی است در این مراسم از کارت منزلت ، بیمه تامین اجتماعی ۶۰۰ هنرمند صنایع دستی فارس، طرح هنر درمانی و کتاب تخصصی کاشی هفت رنگ استاد تعبدی رونمایی شد.

انتهای پیام/