خانه صنایع دستی شهید جمهور آیت الله رییسی در شیراز افتتاح شد
خانه صنایع دستی شهید جمهور آیت الله رییسی در شیراز افتتاح شد

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی گفت: خانه های صنایع دستی در واقع کارگاه، آموزش، نمایش و فروش محصولات و تولیدات صنایع دستی هنرمندان است.

به گزارش پگاه خبر، مریم جلالی امروز ۲۰ خرداد ماه در مراسم افتتاح خانه صنایع دستی شهید جمهور آیت‌الله رئیسی در بافت تاریخی شیراز گفت: افتتاح این خانه، یک اقدام موثر برای همگرایی بین بخشی و فرا بخشی است و موجب رونق خانه‌های صنایع دستی می‌شود.

او افزود: خانه‌های تاریخی میراث فرهنگی محل مناسبی برای حضور گردشگران است .
معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: حسن این کار این است که حیثیت و وجاهت خانه‌های تاریخی با صنایع دستی حفظ می‌شود و از طرفی نفس هنرمند بنای تاریخی را زنده نگه می‌دارد و می‌توان شاهد این بود که خانه‌های تاریخی، کارکردی غیرهویتی پیدا نمی‌کنند و در عین حال ارزش افزوده اقتصادی هم محقق می‌شود.

جلالی با تصریح بر اینکه ما مدیون حمایت‌های رئیس جمهور شهید هستیم، گفت: خرسندیم که ابتکاری به خرج داده شد تا این خانه صنایع دستی که عمارتی تاریخی و ارزشمند است به نام این شهید نامگذاری شود و امید است همانگونه که ایشان خواهان رونق صنایع دستی بود، این خانه هم رونق بگیرد و پاتوق هنرمندان شود.
بنابر این گزارش امروز همزمان با روز جهانی صنایع دستی یکی از ۱۲ خانه صنایع دستی در استان فارس به نام شهید جمهور آیت الله رییسی افتتاح شد.

انتهای پیام/