راه اندازی ۱۲ خانه صنایع دستی در فارس /احیای میدان نقاره خانه شیراز و ایجاد حجره هایی در این پروژه ویژه عرضه صنایع دستی   
راه اندازی ۱۲ خانه صنایع دستی در فارس /احیای میدان نقاره خانه شیراز و ایجاد حجره هایی در این پروژه ویژه عرضه صنایع دستی   

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از افتتاح
۱۲ خانه صنایع دستی در استان با حضور معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد.

به گزارش پگاه خبر،  محمد ثابت اقلیدی در نشست تخصصی دبیران شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی در شیراز ، گفت: فارس یکی از پایگاههای تمدنی کشور محسوب می‌شود و بیشترین آثار تاریخی ثبت شده در فهرست جهانی و ملی در کشور را میزبانی می‌کند.

وی تصریح کرد: با سیر در بافت تاریخی متوجه حضور پررنگ هنرمندان در لایه‌های پنهان شهر می‌شویم و همچنین با بازدید از بافت تاریخی این شهر، متوجه معماری خاص اماکن می‌شویم و این نشان از هنر پرور بودن شیراز علاوه بر فرهنگ‌پرور بودن آن دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از تعامل مطلوب این اداره کل با شهرداری شیراز به ویژه در اجرای رویدادهای مشترک سخن گفت و افزود: با حضور معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز ۱۲ خانه صنایع دستی در استان و در شهرستان های شیراز، فسا و لار به بهره‌برداری خواهد رسید.

ثابت اقلیدی همچنین از اجرای پروژه احیای میدان توپخانه یا نقاره‌خانه شیراز به صورتی کاری مشترک با شهرداری شیراز خبر داد و گفت: مقرر شده یکسری حجره در این پروژه ویژه عرضه صنایع دستی برپا شود.

او، میزبانی از رویدادها برای معرفی صنایع دستی، ساخت، نصب المان‌های هویت ساز در سطح شهر شیراز با همکاری شهرداری و همچنین الزام بناهای ساختمانی به استفاده از آرایه‌های معماری سنتی شهر را از دیگر مواردی اعلام کرد که قرار است با همکاری شهرداری شیراز اجرایی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس بر لزوم اجرای برنامه های رویداد محور در استان تاکید کرد و یادآور شد: رویدادهای مختلفی در حوزه های گردشگری و صنایع دستی در ایام نوروز، هفته میراث فرهنگی و …. در سطح استان برگزار شد که بیانگر وجود هنرمندان چیره دست در این کلانشهر دارد و مورد استقبال کم نظیر عموم مردم و گردشگران نیز قرار گرفت.

گفتنی است امروز به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی صنایع دستی به میزبانی شهر شیراز نشست تخصصی دبیران شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی با حضور جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و هیات همراه همچنین دبیران شهرها و روستاهای جهانی کشور برگزار شد.

انتهای پیام/