«پرما»؛ مرکزی منسجم در اعتلای خانوادۀ دانشگاهیان علوم پزشکی شیراز
«پرما»؛ مرکزی منسجم در اعتلای خانوادۀ دانشگاهیان علوم پزشکی شیراز

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز از راه اندازی مرکز تعالی خانواده «پرما» در راستای اعتلای خانوادۀ دانشگاهیان علوم پزشکی شیراز خبر داد.

به گزارش پگاه خبر، حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حمید مقامی» ضمن گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س) گفت: با توجه به تأکیدات دائمی رهبر معظم انقلاب بر توجه به سیاست های کلی خانواده، مرکزی منسجم، مستمر و مستقل که فعالیتش در حوزۀ ازدواج و خانواده است، برای دانشگاهیان علوم پزشکی شیراز راه اندازی شد.
او تقویت و توانمندسازی دانشگاهیان در برابر آسیب‌های اجتماعی و اختلافات خانوادگی، تحکیم خانواده و ایجاد شور و نشاط زندگی در جامعۀ دانشگاهی را از اهداف مرکز تعالی خانواده «پرما» معرفی کرد.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر مقامی با اشاره به جایگاه خانواده به عنوان واحد بنیادی و سنگ بنای جامعۀ اسلامی و کانون رشد و تعالی انسان، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، فرهنگ سازی ازدواج های آسان، به هنگام و پایدار، توانمند سازی خانواده ها برای تربیت و پرورش نسل صالح را از دیگر اهداف مرکز خانوادۀ پرما عنوان کرد.
مسوول مرکز تعالی خانوادۀ پرما نیز با اشاره به اینکه اقدامات و فعالیت هایی که در این مرکز صورت می گیرد، بر اساس اجرای منویات رهبری در ابلاغ سیاست های کلی خانواده است، گفت: در طرح «همسفر تا بهشت» که دورۀ بیست و ششم ازدواج دانشجویی را شامل می شد، دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچون سال های گذشته پیشتاز و در قالب کاروانی، زوجین دانشجوی این دانشگاه را راهی سفر پر از عشق و معنویت مشهد مقدس کرد.
«مرضیه ده بزرگی» افزود: اجرای برنامه های خانواده محور و برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزۀ ازدواج، خانواده و تربیت فرزند با حضور هزار و ۸۵۰ نفر، مشاورۀ فردی رایگان و تهیۀ محتواهای آموزشی در حوزه های مختلف خانواده، ازدواج، انتخاب همسر، تربیت فرزند و مهارت های زندگی برای دانشگاهیان علوم پزشکی شیراز با همکاری واحد ضمن خدمت دانشگاه، دفتر هم اندیشی اساتید و فرهنگسرای نهاد رهبری نیز، از دیگر برنامه های این مرکز در سال گذشته است.
او همچنین اجرای «ایستگاه آینه»، شامل چالش، بازی و مسابقه با حضور یک استاد مشاور، راه اندازی کانال «پرما» و مرکز «از مشاور بپرس»، حضور اساتید مشاور در تمامی دانشکده ها و برگزاری تور تفریحی آموزشی با موضوع خانواده، ویژه کارمندان و خانواده آنها را از اهم برنامه های سال جاری عنوان کرد.
انتهای پیام/