نقد فعالیت های آموزش و پرورش به ارتقای آن کمک می کند/ هیات اندیشه ورز اساتید دانشگاه و آموزش و پرورش فارس راه اندازی می شود
نقد فعالیت های آموزش و پرورش به ارتقای آن کمک می کند/ هیات اندیشه ورز اساتید دانشگاه و آموزش و پرورش فارس راه اندازی می شود

مدیرکل آموزش وپرورش فارس، گفت: نقد فعالیت ها و مسائل تعلیم و‌تربیت امری بسیار ارزشمند است و می تواند به ارتقای برنامه ها و تحقق اهداف این سیستم بزرگ کمک کند.

به گزارش پگاه خبر، دکتر فرشید قاسمی در هیات اندیشه ورز دانشگاه و آموزش و پرورش و درجمع تعدادی ازنخبگان دانشگاهی استان،با تشریح آمار و ارقامی از فعالیت های جاری آموزش و پرورش، اظهار کرد: بیش از ۶۲ هزار فرهنگی کار تعلیم و تربیت بیش از ۹۴۰ هزار دانش آموزان استان رابرعهده دارند.
وی افزود:جایگاه استان درخصوص میانگین نمره در کشور رتبه ۱۵ است و این در حالی است که این رتبه در سال قبل ۱۹ کشوری بود.
قاسمی تصریح کرد:نقشه راه سه ساله آموزش و پرورش در مسیر سند تحول بنیادین راتدوین و ترسیم کرده ایم.
وی ادامه داد: باحضور این جمع دانشگاهی و راه اندازی هیئت اندیشه ورز که متشکل از جامعه نخبگانی است تلاش داریم جایگاه آموزشی و پرورشی استان را در سطح کشور ارتقا دهیم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این نشست تقریب بیشتر آموزش وپرورش با دانشگاه است و در جلسات بعد به سمت ارائه راهکارها حرکت خواهیم کرد.
وی افزود: آموزش وپرورش نیازمند خردورزی وافکار جدید است وبه تنهایی نمی تواند فرآیند تعلیم و تربیت را به پیش ببرد.
قاسمی عنوان کرد:نقد مسائل امری بسیار ارزشمند است و می تواند به ارتقای برنامه ها و تحقق اهداف کمک کند.
شایان ذکر است: در این دیدار تعدادی از نخبگان دانشگاهی ازجمله اقایان: دکتر سید سعید زاهد، عبدالحمیدرضوی، بابک شمشیری، عبدالمحمد طاهری، علی شیروانی،مسلم امیری، آیت رزمجویی، حمزه سارویی، مجیدبذرافکن، رحیم کامیاب و ایمان ایمانی فر وخانم دکتر زهرا شعرا حضور داشتند مطالبی درخصوص موضوعات روز اموزش و پرورش بیان شد.
احصا بایدها و نباید های آموزش و پرورش، لزوم توجه به استراتژی ها برای رسیدن به آرمان ها، ضرورت پیشگیری از سیاست زدگی آموزش و پرورش، خودداری از اتخاذ تصمیمات آنی درآموزش و پرورش، عدم غفلت از مدارس عادی دولتی، ضرورت داشتن علم و دانش لازم برای اجرای سندتحول، معایب اجرای تصمیمات آنی، تقویت وبازسازی حوزه پژوهش درآموزش و پرورش، چالش مدرک گرایی در بین دانش آموزان، توسعه و تقویت تعاملات درون و برون سازمانی، پیاده سازی استراتژی اصلی انقلاب اسلامی برای نسل امروز، حفظ مرجعیت آموزش و پرورش با پیگیری آرمان های انقلاب، نیاز به آموزش خانواده ها، و …، از جمله واردی بود که این اساتید دانشگاهی به آن اشاره کردند.

انتهای پیام/