ضوابط و مقررات طرح های هادی روستایی شاخص هایی کم نظیر به ثبت رسانده است
ضوابط و مقررات طرح های هادی روستایی شاخص هایی کم نظیر به ثبت رسانده است

دوره آموزشی تدوین ضوابط و مقررات طرح های هادی روستایی ویژه مشاورین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری پژوهشکده سوانح طبیعی و با حضور خوئینی مدیرکل امور فنی و تهیه طرح های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ،حمیدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس و جمعی از مسوولان برگزار شد.

به گزارش پگاه خبر، سید علیرضا حمیدی، در این دوره آموزشی با بیان اینکه ضوابط و مقررات طرح های هادی روستایی شاخص هایی کم نظیر به ثبت رسانده است اظهار داشت : اگر امروز در مناطق روستایی شاهد ایجاد مسکن مقاوم و توسعه یافته هستیم مرهون نظارت هایی است که با جدیت و سختکوشی کارشناسان خدوم و پرتلاش بنیاد مسکن رقم خورده است.
وی در ادامه این دوره آموزشی که با حضور صف شکن معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس ، اساتید و مشاورین طرح ها در استان فارس،بوشهر در سالن همایش مرکز بین المللی جهان اسلام شهر شیراز برگزار شد ادامه داد : استان فارس این افتخار را دارد که تهیه طرح های هادی روستایی را در همه روستاهای این استان به پایان رسانده و اکنون در مراحل بازنگری برخی از این طرح ها است ، بازنگری طرح های هادی نیز زمینه افزایش اشتغال و تولید را در مناطق روستایی فراهم کرده است.
حمیدی ضمن عرض تسلیت شهادت سید محرومین و شهید خدمت آیت الله رئیسی رئیس جمهور و همراهان شهیدش هدف از برگزاری این دوره را تبیین و اهمیت موضوع و بررسی مسائل و مشکلات تهیه و بازنگری تهیه طرح هادی روستایی و مروری بر الزامات قانونی موثر در فرایند تهیه طرح هادی روستایی عنوان کرد.
مدیرکل بنیاد مسکن فارس از اجرای طرح هادی برای ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار از ابتدای تأسیس این بنیاد خبر داد و گفت: از حدود یک هزار و ۶۹۷ روستای بالای ۲۰خانوار که افق طرح هادی آن‎ها به اتمام رسیده تاکنون ۷۵۲ روستا معادل ۴۴ درصد بازنگری شده است.
وی همچنین پرداختن به توسعه روستاها را در راستای کاهش مهاجرت‌های روستاییان دانست و افزود: باید تلاش شود از همه ظرفیت‌های قانونی در این عرصه بهره‌گیری شود. نمایندگان مجلس نیز نقش بسزایی در ظرفیت‌سازی و پیگیری منابع درآمدی برای شتاب بخشی به توسعه روستاها دارند.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس یاد آور شد : از حدود یک هزار و ۶۹۷ روستای بالای ۲۰خانوار که افق طرح هادی آن‎ها به اتمام رسیده تاکنون ۷۵۲ روستا معادل ۴۴ درصد بازنگری شده است.
وی اضافه کرد: از ابتدای تأسیس این بنیاد تاکنون در یک هزار و ۲۸۴ روستای بالای ۲۰خانوار طرح هادی اجرا شده که ۵۴.۹۲ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از اجرای طرح هادی بهره‌مند شده ‌است.
خوئینی مدیرکل دفتر امورفنی بنیاد مسکن کشور نیز الزامات برنامه ریزی و طراحی بافت روستایی و الزامات موثر در تدوین موثر در ضوابط و مقررات طرح هادی روستایی را از موارد مهم برای مشاورین در این طرح عنوان کرد.
این مقام مسوول ادامه داد : بنیاد مسکن تاکنون چند کار محوری نظیر تهیه طرح‌های هادی روستایی انجام داده است که در سطح کشور برای ۴۲ هزار روستای بالای ۲۰ هزار خانوار طرح هادی تهیه شده است.
انتهای پیام/