از حضور سرمایه‌گذاران ترک در شیراز تا نکوداشت شهرراز در سال ارتباطات فرهنگی ایران و ترکیه
از حضور سرمایه‌گذاران ترک در شیراز تا نکوداشت شهرراز در سال ارتباطات فرهنگی ایران و ترکیه

قائم‌مقام شهردار شیراز با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول دیدار و پیرامون همکاری‌های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی گفتگو کرد.

به گزارش پگاه خبر، قائم‌مقام شهردار شیراز با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول دیدار و پیرامون همکاری‌های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی گفتگو کرد.

آرش فرج‌زاده در این دیدار ضمن معرفی شیراز به عنوان قطب برجسته فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، ظرفیت.های شیراز در حوزه های مختلف گردشگری، علمی، مهندسی و‌ پزشکی را تشریح کرد.

این مقام ارشد شهری اشتراکات فرهنگی و دینی را عامل مهمی برای ایجاد و گسترش مناسبات دوستانه با کلانشهرهای ترکیه برشمرد و افزود: نگاه دانش‌محور و تخصصی مدیریت شهری به ظرفیت.های اقتصادی شهر و همدلی و تعامل کم نظیر شهرداری، شورای اسلامی شهر و دولت فرصتی بی بدیل برای تبدیل شیراز به نقطه کانونی جذب سرمایه‌گذاران خارجی تبدیل کرده است.

آرش فرج‌زاده همچنین بر عزم راسخ مدیریت شهری برای معرفی شیراز در عرصه بین المللی تاکید و از آمادگی شهرداری برای برگزاری رویدادهای مشترک فرهنگی با کلانشهرهای کشور مهم همسایه از جمله استانبول خبر داد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول نیز ضمن اذعان به جایگاه کم نظیر شیراز در تاریخ و تمدن درخشان ایران اسلامی و میراث درخشان این شهر در حوزه‌های فرهنگی و ادبی برای همکاری در زمینه تحکیم مناسبات شهرداری شیراز با شهرهای ترکیه اعلام آمادگی کرد.

احمد محمدی بر علاقه سرمایه‌گذاران ترک به حضور در ایران و لزوم معرفی تخصصی ظرفیت‌ها و رفع موانع و ناهماهنگی‌ها در مواجهه با سرمایه‌گذاران خارجی را مورد تأکید قرار داد.

این دیپلمات ارشد کارکرد وزارت امور خارجه در حوزه جذب سرمایه‌گذاری خارجی را ایفای نقش تسهیلگرانه دانست و برای همکاری در این خصوص اعلام آمادگی کرد.

سرکنسول ایران در استانبول با اشاره به توافق‌نامه منعقده بین دو کشور در خصوص نامگذاری سال ۲۰۲۵ به عنوان سال ارتباطات فرهنگی ایران و ترکیه، از پیشنهاد برگزاری رویدادهای مشترک بین شیراز و استانبول استقبال کرد.

انتهای پیام/