در مباحث سخت افزاری مدارس فارس آماده همکاری با وزارت آموزش و پرورش هستیم
در مباحث سخت افزاری مدارس فارس آماده همکاری با وزارت آموزش و پرورش هستیم

محمد هادی ایمانیه در نشست صمیمانه وزیر آموزش و پرورش با منتخب دانش آموزان استان فارس اعلام کرد که هر ۵۰ درصدی که برای مباحث سخت‌افزاری مدارس فارس از جانب وزارت آموزش و پرورش اختصاص یابد، پنجاه درصد دیگر آن را از اعتبارات استانی تامین خواهیم کرد.

به گزارش پگاه خبر، عصر پنجشنبه بیست و هفتم اردیبهشت رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش که به شیراز سفر کرده بود همراه با محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در جمع منتخب دانش آموزان استان حاضر شد.

 در این نشست صمیمانه که در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) برگزار شد ۷ نفر از دانش آموزان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.
 استاندار فارس در این جلسه با بیان اینکه دانش آموزان امروز، از رویش‌های انقلاب هستند، گفت: آنچه در دوران انقلاب اسلامی پرورش یافته و تحویل ایران عزیز شده، کشور را بیمه کرده است پس واجب است تا خداوند را به سبب داشتن چنین فرزندانی شاکر باشیم.
 محمد هادی ایمانیه در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی دانش‌آموزان گفت: برای بودجه و اعتبار وزارت آموزش و پرورش باید ساز و کاری تدبیر شود تا اعتبار لازم برای حوزه پرورش نیز اختصاص یابد و پس از آن نیز میزان تخصیص و بازدهی آن بررسی و رصد شود.
 وی، نقش گزینش معلمین را اساسی عنوان و تصریح کرد: با اعمال افراطی قطعا مخالف و با آن نیز برخورد می کنیم اما باید جذب معلمین متناسب با فرهنگ و ارزش‌های ایران اسلامی باشد.
 ایمانیه استعدادیابی در دانش آموزان را مورد توجه قرار داد و گفت: استعدادیابی و کشف ظرفیت‌های پنهان دانش آموزان امری مهم و قابل توجه است اما همزمان باید دارای برنامه جامع حمایت و نگهداری از دانش‌آموزان با استعداد هم باشیم.
 رئیس شورای آموزش و پرورش فارس با اشاره به لزوم تغییرات در محتوای دروس آموزشی، اظهار داشت: به وزیر محترم آموزش و پرورش پیشنهاد می‌کنم تا قسمتی از تغییر در دروس را به استان‌ها تفویض کنند؛ استان‌ها را به عرصه به روز کردن محتواهای درسی وارد کنید تا کار سرعت بیشتر و بهتری بگیرد.
 استاندار فارس در پایان اعلام کرد: اعلام آمادگی می‌کنم هر ۵۰ درصدی که برای مباحث سخت‌افزاری مدارس فارس از جانب وزارت آموزش و پرورش اختصاص یابد، پنجاه درصد دیگر آن را از اعتبارات استانی تامین خواهیم کرد.
انتهای پیام/