به گزارش پگاه خبر، مدیریت شهری در دوازدهمین ایستگاه بازدیدهای نظارتی خود به شهرداری منطقه ۲ شیراز رسید.
در بازدید نظارتی مدیریت شهری در شهرداری منطقه ۲ شیراز مطابق سلسله بازدیدهای پیشین که با هدف تکریم ارباب رجوع، خدمترسانی بهتر و ایجاد امیدآفرینی انجام شد، میز خدمت مردمی، گفتوشنود با مدیران و کارکنان منطقه و جلسه بررسی مسائل به منظور رفع موانع و پیشبرد امور انجام گرفت.
شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژهای دارد
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این بازدید نظارتی اظهار کرد: شهرداری منطقه ۲ ویژگی خاص خود را دارد و علاوه بر نقاط قوت بسیار زیاد که قابل مقایسه با سایر مناطق نیست، این منطقه مسائل و مشکلات ویژهای دارد که این موضوعات به بافت فرسوده و قدیمی بودن آن بر میگردد.
سید ابراهیم حسینی تصریح کرد: بخشی از این منطقه به عنوان شناسنامه شیراز است و ظرفیت اقتصادی ویژهای دارد که در سایر مناطق نیست؛ از سوی دیگر با بخشهای فرهنگی نیز این منطقه دارد و علاوه بر آن یکسوم دانشگاه فرهنگیان در این منطقه قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه شهرداری منطقه ۲ شیراز استعدادهای خاص خود را دارد، ادامه داد: این درخواست را مطرح کردیم که معاونین شهردار شیراز بخشهای مختلف آن را فعال کنند و آن را به شکوفایی برسانند.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص عملکرد اجرایی شهرداری در این منطقه گفت: اقدامات مدنظر و قابل پیگیری که از سوی شهرداری و ناظر شورای اسلامی شهر در این منطقه صورت گرفته است، رضایت بخش بوده و پیشرفت منطقه صعودی است و رضایتمندی مردم از مجموعه اقدامات بسیار بالاست.
حسینی ضمن قدردانی از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، شهردار منطقه و کارکنان و یاوران شورا این منطقه، خاطر نشان کرد: با اقداماتی که در دستور کار است، افق مناسبی را در این منطقه شاهد هستیم و امید است شاهد شکوفایی و پیشرفت در این منطقه باشیم؛ چراکه این منطقه مستعد بهترین ارائه خدمات است.
رفع مسائل شهروندان مناطق در دیدارهای چهره به چهره
شهردار کلانشهر شیراز نیز اظهار کرد: دوازدهمین مرحله بازدید از مناطق و برگزاری میز خدمت در شهرداری منطقه ۲ شیراز بود که این میز خدمت به اتفاق رئیس، ناظر و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و همکاران شهرداری در حوزه ستادی و برخی از معاونین در این منطقه برگزار شد.
محمدحسن اسدی افزود: یکی از اهداف اصلی بازدید و سرکشی از مناطق برگزاری میز خدمت با حضور شهروندان مناطق است که شهروندان منطقه ۲ به جهت رفع مسائل و مشکلات خود تقاضای برگزاری میز خدمت و گفتگو با مدیران شهری را داشتند.
وی عنوان کرد: در این بازدید که با مراجعین و شهروندان ساکن در منطقه دیدار داشتیم، درخواستهای آنها مورد بررسی قرار گرفت؛ ضمن اینکه مسائل و مشکلات یاوران شورای محلات نیز بررسی شد.
شهردار شیراز افزود: بر اساس مسائل مطرح شده، ارجاعات و دستورات لازم صادر شد.
اسدی بیان کرد: در ادامه دیدار مستقیم و بدون واسطه با همکارانم در منطقه ۲ داشتیم که خوشبختانه با روحیه خوب و با نشاطی مشغول به کار و خدماترسانی به مردم بودند.
این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز به ارائه گزارش عملکرد اقدامات انجام شده و برنامههای پیش رو توسط شهردار منطقه ۲ نیز اشاره کرد.
وی گفت: عملکردها، مسائل، مشکلات و موضوعات گفتهشده مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای پیش رو تبیین شد.
شهردار شیراز ضمن اظهار خرسندی از عملکرد شهرداری منطقه ۲ بیان کرد: جلسات بسیار خوبی از سال گذشته تاکنون به صورت مستمر توسط مدیریت ارشد شهری برگزار شده و از مزایای خوب این دیدارها، بیواسطه و چهره به چهره بودن آن است و که در وهله نخست باعث رضایتمندی مراجعین و شهروندان است و بعد از آن مشکلات همکاران خودمان به واسطه این دیدارها به حداقل ممکن رسانده میشود.
استقبال شهروندان از میزهای خدمت
نایبرئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این بازدید تصریح کرد: در بازدید های انجام شده، استقبال بسیار خوبی از سوی مردم صورت گرفت و در این میز خدمتهایی که برگزار میشود، دیدار و گفتگوی بی واسطه مردم با اعضای شورا و مدیران شهری فراهم میشود.
محمدتقی تذروی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری چنین نشستهایی، ارتباط چهره به چهره با مردم است و در موضوعاتی که نیاز است شهردار شیراز دستورات را مستقیم اعلام کند، این اقدام صورت میگیرد تا مشکلات شهروندان حل و فصل شود.
وی اضافه کرد: در بسیاری از مواقع مردم با حضور خود در میز خدمتها، بسیاری از مشکلات و موضوعات را اطلاعرسانی میکنند.
عضو و ناظر شورای اسلامی شهر در شهرداری منطقه ۲ شیراز ضمن قدردانی از یاوران شورای این منطقه که مسائل و مشکلات را با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مطرح داشتند، گفت: مسائل و مشکلاتی که از سوی شهروندان در این منطقه مطرح می شود، یقینا در برنامهریزی برای آینده و تخصیص بودجه، تاثیرگذار خواهد بود.
تذروی همچنین با قدردانی از شهردار منطقه ۲ شیراز اضافه کرد: در اوایل این موضوع را شاهد بودیم که مراجعات مردمی بسیار زیاد بود اما با دیدار چهرهبه.چهره و رفع مشکلات شهروندان در این منطقه، مراجعه شهروندان نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته است و این موضوع نشان از اثرگذاری ارتباط مردمی بین مسئولین و مردم است.
مشارکت مردم در حوزه مدیریت شهری
نایبرئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این بازدید اظهار کرد: نخستین میز خدمت در سال جاری در منطقه ۲ برگزار شد.
محمود صفایی ابراز امیدواری کرد: حضور شهردار شیراز و سایر مدیران شهرداری و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر منجر به کاهش، رفع مشکلات و مسائل مطرح شده از سوی شهروندان این منطقه شود.
وی ادامه داد: شهروندان در این منطقه مسائل عمدهای مطرح کردند که اغلب موضوعات در خصوص زمین و تملکات بود.
نایبرئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: برخی از یاوران شورای اسلامی شهر موضوع خدمات زیربنایی را در محلات خود مطرح کردند و دستورات لازم از سوی شهردار شیراز و رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ابلاغ شد.
صفایی خاطرنشان کرد: برخی از مشکلات شهروندان در این میز خدمت رفع شد و برخی از مسائل دیگر مقرر شد در جلساتی که در شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز برگزار میشود، پیگیری شود.
وی ابراز امیدواری کرد: همچون سال گذشته جلسات میز خدمت به صورت مستمر با حضور مدیران شهری و مردم برگزار شود تا علاوه بر رفع مشکلات شهروندان، مشارکت مردم در حوزه مدیریت شهری تداوم یابد.
ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری به شهرداری منطقه ۲ شیراز
رئیس کمیته محرومیتزدایی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در دوازدهمین بازدید نظارتی با حضور در شهرداری منطقه ۲ شیراز اظهار کرد: این منطقه یکی از مناطقی است که بیشترین تعداد محلات محروم را دارد و در سطح محلات برای احصا و رفع مشکلات همواره از یاوران شورا و رابطین و ظرفیت آنها استفاده شد و کار محرومیتزدایی در این منطقه از محلات از مردم محله برای مردم محله اولویتبندی میشود.
سیده مریم حسینی افزود: نیاز است از سوی مدیریت شهری به صورت ویژه به این منطقه نگاه شود و این موضوع با درنظر گرفتن بودجه و کارمندانی که دغدغه رفع مشکلات مردم را دارند مدنظر است.
وی خاطرنشان کرد: کارمندان شهرداری منطقه ۲ در این منطقه همواره معتقد هستند نهایت رأفت قانونی در برخورد با شهروندان در این منطقه صورت میگیرد تا مشکلات آنها رفع شود و این اقدام به معنای نگاه یک شهروند به شهروند دیگر نه نگاه یک مسئول به یک شهروند است.
رئیس کمیته محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر شیراز ابراز امیدواری کرد: با تنوع فعالیتهایی که در این منطقه صورت میگیرد روزبهروز در رفع محرومیت برای مردم این منطقه گامهای بیشتری برداریم.
ایجاد پرچم سومین حرم اهلبیت(ع) در شهرداری منطقه ۲ شیراز
شهردار منطقه ۲ شیراز نیز در این بازدید نظارتی
از دیدار چهره به چهره شهردار کلانشهر و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با مردم شریف این منطقه خبر داد.
محمد مقدسزاده گفت: این بازدید منجر به تسهیل در تصمیمگیریهای مثبت و تأثیرگذار در جهت احصای نیازهای مردم و ایجاد انگیزه و نشاط اجتماعی و امیدآفرینی در بین مردم شد.
وی اظهار کرد: در شهرداری منطقه ۲ ظرفیتهای مختلف فرهنگی، سرمایهگذاری، اقتصادی، عمرانی، خدمات شهری و زیست محیطی وجود دارد.
شهردار منطقه ۲ شیراز با اشاره به ظرفیت مذهبی این منطقه بیان کرد: اقدامات خوبی در این راستا انجام که برای نخستین بار پرچم سومین حرم اهلبیت علیهم السلام طراحی، قرارداد آن منعقد و در حال اجراست.
مقدسزاده با توجه به ظرفیتهای سرمایهگذاری عنوان کرد: قراردادی به اعتبار ۱۴۰۰ میلیارد تومان جهت اجرای پروژه بنکداران در نقطهای کمبرخوردار تعریف، طراحی و قرارداد منعقد شد.
وی با توجه به پهنا و وسعت منطقه ۲ گفت: از میدان امام حسین(ع) تا پل شهدای نیروی دریایی در کمربندی، پروژههای متفاوتی از قبیل ساماندهی بولوار خلیج فارس، پروژه آبش خاتون با زیرساختهای گردشگری در چهارراه دفاع مقدس و ساماندهی خیابان لطفعلیخان زند از معابر کهن شهر شیراز در دستور کار شهرداری منطقه ۲ قرار گرفته است.
شهردار منطقه ۲ شیراز گفت: در راستای اجرای پروژههای بزرگ توسط این منطقه با مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز، بولوار ۴۵ متری محراب جهت تأمین دسترسی و اتصال بلوار مدرس به کمربندی با دارابودن زیرگذر زیرسطحی در دستور کار قرار گرفته است.
انتهای پیام/