نصب ۳۲۵ سامانه خورشیدی در شهرستان های استان فارس تا پایان آذر ماه سال جاری
نصب ۳۲۵ سامانه خورشیدی در شهرستان های استان فارس تا پایان آذر ماه سال جاری

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از نصب و راه اندازی ۳۲۵ سامانه خورشیدی مختص مشترکین در سطح شهرستان های استان فارس تا پایان آذر ماه سال جاری خبر داد. مهدی شفیعیان، با بیان اینکه استان فارس از جمله استان‌هایی است که به‌دلیل برخورداری از تابش مناسب جزو مناطق مستعد برای […]

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از نصب و راه اندازی ۳۲۵ سامانه خورشیدی مختص مشترکین در سطح شهرستان های استان فارس تا پایان آذر ماه سال جاری خبر داد.

مهدی شفیعیان، با بیان اینکه استان فارس از جمله استان‌هایی است که به‌دلیل برخورداری از تابش مناسب جزو مناطق مستعد برای استفاده از پنل‌های خورشیدی  است، اظهار داشت: متوسط میزان تابش این استان  بین ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ کیلو وات ساعت بر مترمربع در سال می باشد که این میزان تابش برای نیروگاه‌های خورشیدی مناسب است.

وی افزود: شهرستان بوانات با ۴۱ سامانه، شهرستان جهرم با برخورداری از ۳۳ سامانه و همچنین شهرستان داراب با احداث۳۲ سامانه خورشیدی بیشترین تعداد نصب سامانه ها را در میان سایر
شهرستان های فارس دارند.

شفیعیان یادآورشد: این سامانه ها بی سرو صدا بوده و هزینه تعمیر و نگهداری آنان نیز حداقل است که همگی این موارد سبب شده اند تا نصب این سامانه ها با استقبال خوبی از سوی مشترکین روبرو شود.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان فارس داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا جهت نصب نیروگاه خورشیدی و مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس و ثبت درخواست به صورت اینترنتی، را از جمله شرایط عقد قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله مختص مشترکین برای تمامی تعرفه های خانگی ، تجاری، صنعتی و کشاورزی با امکان اتصال نیروگاه متقاضی توسط کنتور مستقل به شبکه برق در استان فارس برشمرد و ادامه داد: متقاضیان می توانند با مراجعه به آدرس الکترونیکی www.farsedc.ir ، قسمت خدمات الکترونیک پرکاربرد و انتخاب گزینه قرارداد خرید تضمینی برق خورشیدی نسبت به ثبت نام و ثبت درخواست احداث نیروگاه اقدام نمایند. متقاضیان می توانند  به منظور دریافت اطلاعات بیشتر به آدرس الکترونیکی www.satba.gov.ir مراجعه نمایند.