درآمد حاصل از گردشگری به تنهایی می تواند فارس را اداره کند
درآمد حاصل از گردشگری به تنهایی می تواند فارس را اداره کند

استاندار فارس گفت: با توجه به وجود ۴حوزه سلامت، تاریخی، زیارتی و طبیعی در فارس درامد حاصل از گردشگری به تنهایی میتواند استان فارس را اداره کند.

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار پگاه خبر، محمدهادی ایمانیه در آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس بیان داشت: نعمت های خدادی در اختیار استان فارس قرار گرفته است و ما باید زیرساخت های را تامین و از  این ظرفیت ها استفاده کنیم.
وی با اشاره به ایجاد  مثلث طلایی دوم در کشور اظهار داشت: مثلث طلایی بین استانهای فارس، اصفهان و یزد در دستور کار قرار گرفته که از سوی دولت و وزارت مربوطه مورد استقبال قرار گرفته و نیاز است یک مثلث دیگر بین فارس ،هرمزگان و بوشهر بدلیل ارتباط فارس به دریا نیز تشکیل شود.
مقام عالی دولت در فارس تصریح کرد: استان فارس در بحث گردشگری نیاز به معرفی ندارد و اقلیم  متفاوت و پیشینه سده ها در گردشگری تاریخی و زیارتی بیش از سایر استانها قابل توجه می باشد.
ایمانیه افزود: توسعه فارس از طریق شبکه ریلی، تکمیل آزادراه شیراز_اصفهان و تکمیل زیرساختهای لازم برای آزادراه فارس _بوشهر و همچنین توسعه خطوط هوایی و ناوگان اتوبوسرانی گردشگری میتواند محور مهم رشد صنعت گردشگری فارس باشد.

 

 

 

 

فارس نمادی از تمام هنرهای ایرانی است

در ادامه مراسم معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: فارس در قلب ایران از گذشته تا به امروز نمادی از تمام هنرهای ایرانی است.
مریم جلالی با بیان اینکه از تمام ظرفیت‌های استان فارس باید استفاده کرد ابراز داشت: گردشگری و صنایع دستی جزئی از اقتصاد کشور محسوب میشوند و باید از تمام ظرفیتها استفاده بهینه کرد.
وی گردشگری امروزی را یک دانش خواند و بیان داشت: گردشگری امروزه یک علم است ولی در ذات و سطح زندگی همه ایرانیان و در همه خانواده‌ها جای دارد.
معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور تصریح کرد: گردشگری و صنایع دستی دو بال انتقال میراث فرهنگی است و ما وظیفه داریم با مشارکت یکدیگر این نوع ظرفیت را به ادبیات توسعه نزدیک و متصل کنیم و تلاش مدیران اجرایی و دولت باید بر این مبنا باشد.

 

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس نیز  گفت: سیزدهمین نمایشگاه گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و دومین نمایشگاه صنایع دستی بسیج از مهم‌ترین مأموریت‌های این اداره کل محسوب می‌شود که با تعامل به بخش خصوصی این اتفاق صورت گرفت.
محمد ثابت اقلیدی با اشاره به جذب سرمایه‌گذار برای شهر پارسه و تخت جمشید ابراز داشت:  مرمت آثار تاریخی شیراز در حال انجام است که با تقسیم پروژه‌ها به ۱۴ بخش با حضور ۱۴ پیمانکار تمام امورات مرمت دنبال خواهد شد.
وی یاداور شد: برای توسعه تسهیل‌گری و حوزه اقتصادی سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید در کنار یکدیگر تعامل داشته باشند.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از تشکیل یک مثلث گردشگری با محوریت حرم مطهر امام رضا (ع)،حرم مطهر حضرت معصومه (س) و آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در راستای توسعه گردشگری مذهبی خبر داد و گفت: توسعه گردشگری مدهبی در دستور کار قرار گرفته است و جذب توریست های مذهبی به جد پیگیری می شود.

 

مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین المللی فارس در این مراسم پیرامون اهمیت و جایگاه برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع دستی، گفت: امروزه گردشگری از طریق ایجاد شغل و کسب درآمد صادراتی به یک عامل اصلی پیشرفت کشور‌ها و توسعه زیرساخت‌های آن‌ها تبدیل شده‌است.

محسن نهاوندی ادامه داد: طی شش دهه گذشته گردشگری یک توسعه و تنوع پیوسته را تجربه کرده و به یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های اقتصادی در جهان تبدیل شده‌است

او با اشاره به حضور مهمانان خارجی از بیش از ده کشور دنیا در این رویداد بیان داشت: رسالت اصلی این نمایشگاه توسعه و رونق صنعت گردشگری است و حضور مهمانان از اقصی نقاط دنیا این فرصت را فراهم می‌آورد که هرچه بیشتر و بهتر تاریخ، فرهنگ و هنر ایرانیان را به جهان معرفی کنیم.

نهاوندی ضمن معرفی اقسام مختلف گردشگری بیان داشت که نمایشگاه‌ها نیز یکی از اقسام مهم و اساسی در صنعت گردشگری هستند و باید توجه بسیار ویژه در این حوزه صورت پذیرد.

او در ادامه افزایش عناوین نمایشگاهی یکسال گذشته در شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس را یادآور شد و اظهار داشت: با توجه ویژه که نسبت به تخصصی‌تر کردن عناوین نمایشگاهی در دستور کار شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس قرار گرفت خوشبختانه این مجموعه تا پایان سال به رکورد برگزاری حدود ۹۵ عنوان نمایشگاهی در یک سال خواهد رسید که این امر سهم به سزایی در توسعه صنعت گردشگری استان داشته و خواهد داشت.

مدیر عامل نمایشگاه بین المللی فارس در ادامه این نمایشگاه را یکی از مهمترین رویداد‌های فرهنگی استان فارس دانست و از تلاش‌های دستگاه‌های متولی برگزاری این نمایشگاه قدردانی و تشکر کرد و بیان داشت این نمایشگاه در فضایی بالغ بر ده هزارمترمربع در قالب ۵۰۰ غرفه نمایشگاهی و تعدادی سیاه چادر که معرف فرهنگ غنی عشایری است در حال برگزاری است.

 

 

 

 

در ادامه شهردار کلان‌شهر شیراز از نهایی شدن دو تفاهم‌نامه مثلث گردشگری بین شهرداران سه شهر شیراز، اصفهان و یزد و همچنین مشهد، قم و شیراز در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

محمدحسن اسدی سخنران دیگر در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی بیان کرد: شیراز، یک شهر جهانی با ظرفیت‌های کم‌نظیر و بی‌بدیل و قدمتی ۶۵۰۰ ساله است که در چهار مقطع تاریخی نیز پایتخت کشور بوده است.

شهردار کلان‌شهر شیراز با بیان اینکه یکی از مطالبات جدی مدیریت شهری، ثبت جهانی مجموعه زندیه است، از معاونان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که در این مراسم حضور داشتند، خواست تا نسبت به این موضوع تسهیلگری و تعیین تکلیف شود.

اسدی همچنین با بیان اینکه شیراز، تمیزترین و پاک‌ترین شهر ایران محسوب می‌شود، افزود: در سال گذشته این کلان‌شهر روز آلوده هم نداشته است.

وی با اشاره به تقاضای بالای سفر به شیراز و لزوم ایجاد زیرساخت‌ها لازم گردشگری در این کلان‌شهر، گفت: باید نسبت به زیرساخت‌های گردشگری در کشور توجه جدی شود که خوشبختانه در دوره مدیریت فعلی وزارتخانه متبوع در دستور کار قرارگرفته است.

شهردار شیراز در ادامه سخنان خود به ۴ پروژه زیرساختی گردشگری این مجموعه که در دست اقدام و اجرا قرار دارد اشاره و بیان کرد: شهرداری شیراز پروژه آکواریوم را آغاز کرده، پروژه پارک آبی هم با اتمام مرحله خاک‌برداری شروع‌شده، مطالعات باغ پرندگان نیز تمام‌شده و در دست انتخاب پیمانکار قرار دارد و مذاکرات پروژه شهربازی و تله کابین ۴.۲ کیلومتر در حال نهایی شدن است.

اسدی همچنین از افتتاح و کلنگ‌زنی ۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه توسط شهرداری شیراز در ایام دهه فجر امسال خبر داد.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز خاطرنشان کرد: بازارچه هنر نیز با همکاری شرکت توسعه گردشگری فارس تا پایان امسال با ۶۴ غرفه در هسته مرکزی شهر شیراز به بهره‌برداری می‌رسد که متحول کننده بافت تاریخی و فرهنگی این کلان‌شهر خواهد بود.

ًشهردار شیراز همچنین از آمادگی شهرداری و شورای این کلان‌شهر در ارائه تسهیلات لازم به هتل‌های جدیدی که قرار است اجرایی شوند، خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: شیراز از جمله کلان‌شهرهای ایرانی عضو هیئت‌مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی جهان و عضو متروپلیس است.

شهردار شیراز در پایان سخنان خود از رونمایی از تورهای فراگیر شیراز شناسی در ۴۷ مسیر در حاشیه آغاز به کار نمایشگاه گردشگری پارس در عصر امروز چهارشنبه ۱۳ دی‌ماه خبر داد.

 

به گزارش پگاه خبر، نمایشگاه گردشگری پارس – شیراز و نمایشگاه صنایع دستی فارس از امروز آغاز به کار کرد و تا ۱۶ دی ماه پذیرای بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام/
زرین کلاه