ساماندهی مقبره «آبش خاتون» در شهرداری منطقه دو
ساماندهی مقبره «آبش خاتون» در شهرداری منطقه دو

شهردار منطقه دو شیراز گفت: همزمان با روز شیراز طرح کلنگ زنی پروژه ملی آبش خاتون اجرایی میشود که تاثیرات فراوانی در بعد فرهنگی و گردشگری شیراز دارد.

به گزارش خبرنگار پگاه خبر، محمد مقدس زاده در دومین نشست از سلسله نشست های شهرداران مناطق شیراز در جمع اصحاب رسانه بیان داشت: افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۷۲۰ میلیارد تومان پروژه در دهه فجر توسط این منطقه صورت می گیرد.
وی خبراز افتتاح و بهره برداری از ۶۳۶میلیاردتومان پروژه داد و ابراز داشت: در این ایام عملیات اجرایی ۱۰۸۵ میلیارد تومان در قالب ۲۴ پروژه در نظر گرفته شده است.
شهردار منطقه دو تصریح کرد: با پیش بینی بودجه در سال آینده ۳۵۰ میلیارد تومان تملک پیش‌بینی شده و۲۹۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در سطح  منطقه اجرایی خواهد شد.
مقدس زاده با بیان اینکه ورودی بلوار خلیج فارس در حد شهرستان شیراز نیست، اظهار داشت: محیط بسیار فاخر و دیدنی از میدان «الله» تا تقاطع شهدای نیروی دریایی به طول حدود ۶.۵ کیلومتر در نظر گرفته شده که این پروژه با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان در روز شیراز کلنگ زنی خواهد شد.
وی با بیان اینکه در صورت تصویب ۴ ابر پروژه در شورای شهر، منطقه ۲ به یک برند تبدیل خواهد شد، افزود: ۴ ابر پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۱۰ میلیارد تومان در منطقه دو با مطالعات مهندسی، طراحی و برآورد انجام شده و منتظر تصویب نهایی از سوی شورای شهر هستیم.
شهردار منطقه دو با بیان اینکه پروژه لطفعلی خان زند یکی  دیگر از ۴ابرپروژه است، خاطر نشان کرد: پروژه لطفعلی خان زند در اندازه یک و نیم کیلومتر شکل می گیرد و از چهارراه ۱۵ خرداد تا چهارراه مشیر و خیابان توحید بهسازی می شود و از انجایی که این طرح در بافت قدیم است و کاربری های تجاری بسیاری در این محدوده است امکان اجرای پروژه خاص وجود ندارد.
وی ادامه داد: ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد هزینه این ابرپروژه است و کارگران به صورت سه شیفت کار خواهند کرد.
مقدس‌زاده با اشاره به پروژه بنکداران یاداور شد: مطالعه پروژه بنکداران توسط منطقه انجام شده است و احداث انبارهای مرکزی، سه طبقه اسکلت بتنی با کاربری انباری تجاری، بالکن و دفتر کار پیش‌بینی شده است.
به گفته وی اعتبار اولیه این پروژه نزدیک به ۲۰۰۰ میلیارد تومان است که در صورت آغاز عملیات اجرایی ظرف دو سال این پروژه به بهره‌‌برداری خواهد رسید.
مقدس زاده همچنین تاکید کرد: بازار پروتئین تا نوروز ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسد و اجرای زیرساخت ها در این پروژه مورد توجه قرار گرفته است.
در ادامه نشست ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه دو گفت: امید و نشاط به آینده مهمترین مولفه مورد نیاز جامعه امروز محسوب می‌شود.
محمد تقی تذروی ادامه داد: شهرداری شیراز با ابداع یک حرکت نو، تمام همت خود را در قالب روایت امید بکار گرفته تا امید را در جامعه تزریق کند.
وی با بیان اینکه اعضای شورا باید به تمام مسائل شهری نظارت کنند، ابراز داشت: مدیریت شهری، مدیریت و حرکتی ادامه دار و غیروابسته به اشخاص است ونگاه ما، نگاهی متوازن به سطوح مختلف شهری است.
تذروی سال ۱۴۰۳ شیراز را سال شکوفایی و تحول خواند و گفت: با اتمام پروژه هایی که در دهه فجر کلنگ زنی و افتتاح میشود شاهد رشد و شکوفایی شیراز در سال ۱۴۰۳خواهیم بود.

انتهای پیام/
زرین کلاه