کاشت بذر بادام کوهی در چاه یار مهدی شهرستان سرچهان
کاشت بذر بادام کوهی در چاه یار مهدی شهرستان سرچهان

همکاران اداره محیط زیست شهرستان سرچهان با همکاری دوستداران محیط زیست این شهرستان مبادرت به کاشت بذر بادام کوهی در محدوده چاه یار مهدی شهرستان سرچهان کردند.

 

 

 

به گزارش پگاه خبر،  محمد رضا میرسلیمانی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرچهان با تشریح اقدامات انجام شده افزود: این قسمتی که بذر کاری انجام شده سالیان قبل دچار آتش سوزی شده بود. مشارکت دوستداران محیط زیست در کاشت بذر بادام کوهی تاثیر بسزایی در احیای جنگل های سوخته دارد.
میر سلیمانی با بیان اینکه مهمترین گونه‌ های درختی و درختچه‌ ای این شهرستان شامل بنه، بادام کوهی، تنگرس، کیکم و ارژن است افزود: بسیاری از این گونه های وحشی در آتش سوزی های جنگل تخریب شده است ، بذر کاری روش مناسبی برای احیای این جنگل ها است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرچهان افزود: مهمترین عامل تخریب جنگل‌ها و مراتع شهرستان آتش‌سوزی در این سال‌های خشک است که متاسفانه بر اثر سهل ‌انگاری بهره برداران، شکارچیان و گردشگران در روشن کردن آتش در جنگل و عدم رعایت نکات ایمنی هنگام روشن و خاموش کردن آتش، باعث بروز آتش‌سوزی می‌شود.
میر سلیمانی افزود: با اشاره به اینکه به علت خشکسالی‌ های اخیر و خشکی بیش از حد پوشش گیاهی، آتش‌سوزی به سرعت گسترده و فراگیر می شود و خسارات فراوانی را به عرصه‌های جنگلی و مرتعی وارد می‌کند از دیگر اهداف این اقدام تثبیت خاک در شیب ها را برشمرد.

انتهای پیام/