ورود بیش از ۸هزار گردشگر سلامت در فارس/افزایش تعداد مراکز درمانی دارای کارت در پذیرش بیماران خارجی
ورود بیش از ۸هزار گردشگر سلامت در فارس/افزایش تعداد مراکز درمانی دارای کارت در پذیرش بیماران خارجی

معاون گردشگری و امور زیارت استانداری فارس گفت : طبق گزارش علوم پزشکی؛ استان فارس جزو ۳استان اول در حوزه گردشگری سلامت است، که در سال ۱۴۰۰مجموع ۱۰هزارو ۴۸۲نفر و در ۷ماهه اول سال ۱۴۰۲ تعداد ۸هزارو ۹۶۰نفر گردشگر سلامت وارد شیراز شده اند.

 

 

به گزارش خبرنگار پگاه خبر، محمد فرخ زاده در جمع اصحاب رسانه و  با بیان اینکه تحولات خاصی در حوزه گردشگری زیارت و سلامت انجام گرفته است، بیان داشت: در بحث گردشگری سلامت و افق های پیش رو در سطح کشور ۵وزارتخانه های بهداشت، گردشگری، امور خارجه، کشور و وزارت اطلاعات شورای سلامت تشکیل شد.
وی با بیان اینکه در شورای سلامت ساماندهی بحث حضور مترجمین و رابطین در دستور کار جدی قرار گرفت، تصریح کرد: با نگاه تسهیل گرانه  کار با جدیت دنبال شد و با تشکیل پرونده و انجام مصاحبه برای حدود ۳۰۰نفر کارت صادر شد.
معاون استاندارفارس  ابراز داشت: با توجه به مشکلات بین  وزارتخانه های میراث و بهداشت در بحث صدور کارت هردو متولی و خواستار امضای صدور کارت بودند که برای اولین بار در استان فارس، امضا  هردو متولی در کارتها صادر می شود.
وی با بیان اینکه در شورای سلامت برروی بازارهای جدید کار می کنیم، ابراز داشت: اولین همایش استانهای جنوبی و جنوب شرقی برگزار شد و مسیر ترانزیت از کشورهای پاکستان، افغانستان و بعضی کشورهای خلیج فارس و جنوب کشور مدیریت شد.
فرخ زاده افزود: در ابتدای ورود به بحث سلامت گردشگری تعداد بیمارستانهای استاندارد دارای کارت پذیرش بیماران خارجی بسیار کم بود که با همکاری علوم پزشکی، اکنون حدود ۲۰بیمارستان، کلینیک و درمانگاه دارای استاندارد شده اند.
معاون گردشگری و امور زیارت استانداری فارس ادامه داد: طبق گزارش علوم پزشکی استان فارس جزو ۳استان اول در حوزه سلامت گردشگری است، که در سال ۱۴۰۰مجموع ۱۰هزارو ۴۸۲نفر و در ۷ماهه اول سال ۱۴۰۲ تعداد ۸هزارو ۹۶۰نفر گردشگر سلامت بوده است.

وی بیشترین مراجعه کنندگان گردشگران سلامت را از کشورههای عمان، ارمنستان، ترکمنستان، ترکیه، بحرین، افغانستان و کشورهای خلیج فارس و بالاترین میران عمل و رنکیک را عمل پیوند، چشم، پوست و مو زیبایی دانست.
فرخ زاده با اشاره به روند بازارهای هدف اظهار داشت: چهار مجموعه انجمن حرفه ای سلامت؛ شرکت همیاری، شرکت نمایشگاهها و انجمن حرفه ای سلامت
این کار را دنبال می کنند که با بررسی های جدید بر روی بازارهای هدف جدید جنوب کشور عراق و شامل شهرهای بصره، بغداد و نجف می باشد.

فرخ زاده در بحث راه اندازی انجمن حرفه ای سلامت گفت: به منظور ساماندهی و هماهنگ کردن شرکت های تسهیل گر علوم پزشکی مکلف شدند که اقدام به ثبت آژانس “بند ب” کنند و پس از این اتفاق و راه اندازی انجمن  حدود  ۸۵ دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی دارای مجوز “بند ب” به گردشگران سلامت خدمات ارائه می دهند.

انتهای پیام/

زرین کلاه