شناسایی بیش از ۴۳ هزار هکتار ذخیرگاه جنگلی در فارس
شناسایی بیش از ۴۳ هزار هکتار ذخیرگاه جنگلی در فارس

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: در راستای حفظ و صیانت از گونه‌های ارزشمند و منابع مهم ژنتیکی غنی جنگلی استان، در حال حاضر تعداد ۲۹ ذخیره‌گاه جنگلی درسطح بیش از ۴۳ هزار و ۲۶۰ هکتار….

 

 

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: در راستای حفظ و صیانت از گونه‌های ارزشمند و منابع مهم ژنتیکی غنی جنگلی استان، در حال حاضر تعداد ۲۹ ذخیره‌گاه جنگلی درسطح بیش از ۴۳ هزار و ۲۶۰ هکتار شناسایی شده است.
به گزارش پگاه خبر، حجت اله مرادی سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اعلام این خبر ابراز داشت: درختان جنگلی بادام کوهی(ارژن)، کیکم، بنه، کهور(درختچه ای)،کنار،ارس، زربین، انچوچک، مورد، شیشم و انار شیطان از جمله گونه های موجود در ذخیره گاههای جنگلی فارس است.
وی افزود: این گونه ها اغلب در محدوده‌های ذخیره‌گاهی شهرستان های خنج، لارستان،زرین دشت، سروستان،استهبان، ارسنجان، اقلید، فسا، لامرد، نیریز، خرم بید و جهرم شناسایی و به ثبت رسیده است.
مرادی تصریح کرد: محدوده ذخیره گاههای جدید پس از شناسایی و تهیه نقشه و تایید در کمیته فنی اداره کل، در روزنامه‌های کثیرالانتشار آگهی و ابلاغ عمومی شده است.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان ضمن اشاره به افزایش ضرایب حفاظتی گونه‌های جنگلی و جلوگیری از تخریب این رویشگاه‌های ارزشمند خاطرنشان کرد: عملیات اصلاحی و بهداشتی، قرق، نهالکاری و بذرکاری، ایجاد آتش بر و جلوگیری از حریق از جمله اقدامات پیش بینی شده برای حفاظت از ذخیره گاههای ارزشمند جنگلی است.
وی اظهار امیدواری کرد: با مشارکت هرچه بیشتر گروه‌های مردمی، تشکل‌ها و سمن‌های زیست محیطی دامداران و مرتع داران در جهت حفاظت بیش از پیش گنجینه سبز گیاهی شاهد جلوگیری از خطر انقراض این گونه‌ها و نیز جلوگیری از تخریب رویشگاه‌های گیاهی ارزشمند دراین عرصه ها باشیم.
لازم به ذکر است: از مساحت بیش از ۱۰ میلیون هکتاری عرصه‌های منابع طبیعی فارس بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار آن با گونه‌های مختلف جنگلی پوشیده شده است.

انتهای پیام/