معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس از برپایی سیزدهمین نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز خبر داد
معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس از برپایی سیزدهمین نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز خبر داد

معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: وحدت همدلی و انسجام حوزه جذب سرمایه گذار و تحکیم زیرساختها با همدلی و وحدتی که در استان بوجود امده است، باعث میشود فارس در این حوزه….

 

 

معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: وحدت همدلی و انسجام حوزه جذب سرمایه گذار و تحکیم زیرساختها با همدلی و وحدتی که در استان بوجود امده است، باعث میشود فارس در این حوزه  در قله باقی بمانند.
به گزارش خبرنگار پگاه خبر، محمدفرخ زاده در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران کوچک و متوسط می تواند ایجاد رغبت کند و گردشگری توسعه یابد ابراز داشت: بسته‌های بی‌نام سرمایه‌گذاری گردشگری باید در استان آماده شود و با ارائه به متقاضیان، کمترین زمان ممکن را برای طی فرآیند اداری صرف کنند.
وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری از لحاظ اموزشهای عمومی در موضع قوی قرار نداریم افزود:
در این حوزه سواد گردشگری و دانستن حداقل های اداب و رسوم بین مردم عام وجود ندارد و با اجرای سمینارو کنفرانس باید یاددهندگی و یادگیری را افزایش دهیم.
معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با بیان اینکه باید به بخش بین الملل توجه ویژه شود ادامه داد: از طریق شهرواری شیراز پیگیر حضور و مشارکت خواهرخوانده های شیراز در این‌نمایشگاه هستیم.
فرخ زاده ابراز داشت: با ایرلاین‌های داخلی و خارجی مذاکره‌های مفصلی انجام شده و در نمایشگاه گردشگری پارس حضور شاخص خواهند داشت.
معاون استاندار فارس بیان داشت:رفاه، آسایش و خانواده سه محور کلیدی در گردشگری است که امروزه مورد توجه جهان قرار گرفته است.
وی به صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال و پرسود اشاره کرد و گفت: صنعت گردشگری منجر به اشتغال مولد و پر سود می‌شود زیرا در صنعت به ازای هر ۱۰ واحد سرمایه‌گذاری ۲ واحد اشتغال ایجاد می‌شود، اما در گردشگری با ۲ واحد هزینه، برای ۱۰ نفر اشتغالزایی می‌شود.

 

از ظرفیتهای گردشگری فارس غافل نشویم

در ادامه این نشست شهردار شیراز با اشاره به ظرفیتهای گردشگری و جذب سرمایه گذار در شیراز گفت: فارس و شیراز دارای ظرفیتهای بسیاری است که ما از آن غافل هستیم و با برپایی این نمایشگاهها میتوانیم ظرفیتهای فارس را به مردم کشور و خارج از کشوربشناسانیم.
محمد حسن اسدی افزود: با کمک استانداری فارس جشنواره  انار و خرمالوی قصردشت آغاز شد و  باید به عنوان یک رویداد ملی گردشگری انرا به ثبت برسانیم.
وی با بیان اینکه شهرداری با جدیت به دنبال اجرای برنامه های بلند مدت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری است،بیان داشت: عملیات احداث پارک آبی به صورت شبانه روزی آغاز شده است و عملیات احداث آکواریوم و باغ پرندگان نیز در حال انجام است.
اسدی ادامه داد: برای ساخت تله کابین و شهربازی هم در مرحله روند اداری و جذب سرمایه گذار قرار دارد که با اجرای این موارد گردشگری در شیراز متحول خواهد شد.
شیراز میزبان دارندگان نشان ملی و جهانی صنایع دستی
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در ادامه نخستین نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس نیز گفت: این نمایشگاه در دیماه  در کنار چهارمین نمایشگاه صنایع دستی برگزار می شود که میزبان دارندگان نشان ملی و جهانی صنایع دستی هستیم.
سید موید محسن‌نژاد  با اشاره به افتتاح هتلی با ظرفبت ۲۰۰نفر در شیراز که میزبان میهمانان نمایشگاه می باشد ابراز داشت: شیراز یکی از ۲ شهر جهانی صنایع دستی ایران است که با فعال بودن ۸۰ رشته صنایع دستی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
وی با بیان اینکه ۱۰ درصد آثار ثبتی متعلق به فارس است خاطرنشان کرد: فارس رتبه نخست کشوری در ثبت اثار جهانی را داراست و ۳۰ درصد آثار جهانی کشور را در خود جای داده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس ابراز داشت: ثبت رویداد گردشگری جشنواره انار و خرمالوی قصرالدشت را در تقویم گردشگری کشور پیگیری خواهیم کرد.
محسن‌نژاد یاداور شد: با توجه به اینکه نام پارس در سطح جهان شناخته شده است، این نام برای نمایشگاه بین‌المللی گردشگری انتخاب شد.
اهمیت نقش رسانه ها در نمایشگاه گردشگری پارس
مجری سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس در ادامه این نشست گفت: جایگاه رسانه در صنعت گردشگری به طور ویژه با برپایی غرفه اطلاع رسانی با عنوان رسانه و مطبوعات دیده شده است که در پایان از رسانه برتر تجلیل می شود.
احمدرضا نقیب زاده ادامه داد: برنامه محوری برای اثرگذاری در توسعه و رونق گردشگری فارس مهمترین ویژگی این دوره از نمایشگاه گردشگری است.
وی به حضور بخش خصوصی اشاره کرد و بیان داشت: فعالان صنعت گردشگری در بخش خصوصی حضوری پررنگ در این نمایشگاه دارند.

مدیر شرکت توسعه گردشگری فارس تصریح کرد: نمایشگاه گردشگری نقش مهم و تاثیرگذاری در شناخت اقوام ایرانی، ایجاد فضای رونق گردشگری، انتقال تجربیات و آشنایی فعالین گردشگری  و دیدارهای چهره به چهره فعالان این عرصه در وضعیت گردشگری فارس دارد.
با گفته نقیب زاده برپایی نمایشگاه عکس گردشگری، اختصاص غرفه اطلاع رسانی گردشگری، معرفی رسانه برتر گردشگری و اجرای طرح سفر پاک از دیگر اهداف این نمایشگاه است.
به گزارش پگاه خبر،  پوستر سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس و چهارمین نمایشگاه ملی صنایع دستی با حضورمعاون گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس، شهردار شیراز، مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری فارس و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس رونمایی شد.

انتهای پیام/

زرین کلاه