کتاب؛ موثر در توسعه و ارتقا سطح فرهنگی و علمی
کتاب؛ موثر در توسعه و ارتقا سطح فرهنگی و علمی

دکتر ایمانیه بر ضرورت تبلیغ فرهنگ کتابخوانی به شیوه‌های گوناگون تاکید کرد و گفت: در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی، نقش تاثیرگذار صدا و سیما و رسانه‌های مجازی غیر قابل….

 

 

دکتر ایمانیه بر ضرورت تبلیغ فرهنگ کتابخوانی به شیوه‌های گوناگون تاکید کرد و گفت: در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی، نقش تاثیرگذار صدا و سیما و رسانه‌های مجازی غیر قابل انکار است که با فعالیت‌های اساسی می‌توان به تبیین نقش کتاب در توسعه و ارتقاء سطح فرهنگی و علمی اقدام کرد.

به گزارش پگاه خبر،  فارس دکتر محمد هادی ایمانیه شامگاه شنبه همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، از چهار کتاب فروشی شهر شیراز بازدید کرد.
استاندار فارس در پایان این بازدید با تاکید بر اینکه می‌بایست به سمت ترویج فرهنگ کتابخوانی گام‌های اساسی برداشته شود، گفت: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ کتابخوانی، هدیه دادن کتاب است؛ در مراسم‌ها و به مناسبت‌های مختلف می‌توان از کتاب به عنوان یک هدیه نفیس استفاده کرد.

وی افزود: همچنین می توان با استفاده از سامانه‌های ایجاد شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فروش کتاب را از طریق بسترهای مجازی گسترش داد که این مهم نیز در ترویج فرهنگ کتابخوانی تاثیرگذار است.

دکتر ایمانیه در بخش دیگر سخنان خود به اقدامات انجام شده برای کاهش قیمت کاغذ نیز اشاره کرد و گفت: با افتتاح بخش‌های مختلف کارخانه‌های کاغذسازی و ایجاد ظرفیت جوهر زدایی از کاغذها و همچنین افزایش تولید کاغذ، شاهد کاهش قیمت کاغذ و در نهایت کاهش قیمت کتاب خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه می‌بایست مدیریت بهتری در نحوه توزیع کتاب فروشی‌ها انجام شود تصریح کرد: با اتخاذ تدبیر در شورای فرهنگ عمومی استان، کتاب فروشی‌هایی که خارج از ضابطه مشغول به کار هستند توسط دستگاه های مسئول سازماندهی می‌شوند.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین بر ضرورت تبلیغ فرهنگ کتابخوانی به شیوه‌های گوناگون تاکید کرد و گفت: در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی، نقش تاثیرگذار صدا و سیما و رسانه‌های مجازی غیر قابل انکار است که با فعالیت‌های اساسی می‌توان به تبیین نقش کتاب در توسعه و ارتقاء سطح فرهنگی و علمی اقدام کرد.

انتهای پیام/