کوچه سبز شیراز ، اقدامی برای توجه و تعالی محیط زیست
کوچه سبز شیراز ، اقدامی برای توجه و تعالی محیط زیست

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز به همراه جمعی از کارشناسان، از کوچه سبز شیراز بازدید کردند.

به گزارش پگاه خبر، کامران اسلاملو در حاشیه این بازدید ضمن تشکر و قدردانی از نجاتی مدیر مجموعه بین المللی کوچه سبز و عضو سازمان های مردم نهاد محیط زیست یادآور شد: شیراز به شهر شعر و ادب فارسی….

 

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز به همراه جمعی از کارشناسان، از کوچه سبز شیراز بازدید کردند.

به گزارش پگاه خبر، کامران اسلاملو در حاشیه این بازدید ضمن تشکر و قدردانی از نجاتی مدیر مجموعه بین المللی کوچه سبز و عضو سازمان های مردم نهاد محیط زیست یادآور شد: شیراز به شهر شعر و ادب فارسی شهرت دارد که با وجود جاذبه های تاریخی و توریستی، یکی از مقصدهای اصلی برای سفر گردشگران ایرانی و خارجی است و اکنون خانم نجاتی با ذوق و ایده های خلاق محیط زیستی که داشته اند، با استفاده از وسایل و مواد بازیافتی و ‌کاشت گل و نهال توانسته اند کمک بزرگی به محیط زیست و چرخه مواد در طبیعت کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز ادامه داد: این ایده بسیار خوب و خلاقانه ای است که محیط و کوچه خود را به گذری زیبا و منحصر به فرد تبدیل کنیم که بر رونق اقتصادی و رشد فرهنگی محله و محیط پیرامون تاثیر بسزایی بگذاریم.
اسلاملو خاطر نشان کرد: شاخص های لازم برای دریافت نشان شهر سالم باید دنبال شود و همه ما وظیفه داریم برای داشتن شهری سالم و سبز کوشش کنیم.

وی افزود: یک شهر سالم برای دریافت این نشان باید دست کم ۸۰ درصد از هشتاد شاخص مشخص شده سازمان جهانی بهداشت را دارا باشد. این شاخص‌ها شامل طیف متنوعی از موارد شامل اقدامات اجتماعی-اقتصادی، مدیریت و افزایش توانمندی‌های بالقوه گرفته تا همکاری و تحول نهادی براساس برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های نوآورانه است.
انتهای پیام/