سومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی با میزبانی شیراز برگزار می شود
سومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی با میزبانی شیراز برگزار می شود

نماینده ولی فقیه در شیراز و امام جمعه شیراز گفت:”سومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی” با میزبانی شیراز برگزار می شود و امیدواریم پس از برگزاری همایش این موضوع استمرار داشته باشد.

 

 

نماینده ولی فقیه در شیراز و امام جمعه شیراز گفت:”سومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی” با میزبانی شیراز برگزار می شود و امیدواریم پس از برگزاری همایش این موضوع استمرار داشته باشد.
به گزارش خبرنگار پگاه خبر، آیت الله لطف الله دژکام در جلسه کمیته علمی و شورای سیاست گذاری همایش مهدویت در انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه گمشده بشر عدالت است، ابراز داشت: بشر به دنبال عدالت به در خانه امام زمان (عج) می رود و به این یقین می رسند که جز او کسی نمی تواند عدالت را در دنیا پیاده کند.
امام جمعه شیراز به برپایی و جدی گرفتن دبیرخانه همایش مهدویت تاکید کرد و اظهار داشت: تا جریان سازی شکل نگیرد، اتفاق خاصی رخ نمی دهد، ما میخواهیم  جریان سازی و گفتمان سازی کنیم و با یک روز همایش نباید همه چیزتمام شود و باید این موضوع استمرار داشته باشد.
ایت اله دژکام با بیان اینکه حضور دانش آموزان در این همایش بسیار مهم است، افزود: پیاده سازی اهداف همایش، مهمترین کاری است که باید انجام شود و اهداف همایش باید به دانش آموزان و نسل جدید ابلاغ شود.

در ادامه دبیر همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی گفت: سومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی درنیمه بهمن ماه جاری همزمان با دهه فجر در شیراز برگزار می شود.
آیت الله علیرضا حدائق با اشاره به محورهای فراخوان با رویکرد تربیت اسلامی نسل منتظر افزود: فراخوان تعلیم و تربیت اسلامی و مهدویت با تاکید بر؛  پیوند فرهنگ انقلاب اسلامی و تعلیم و تربیت مهدوی و اثر متقابل انها، مبانی و برنامه ها و روش های تعلیم و تربیت مهدوی و آموزه های مهدوی و پرورش نسل مناظر در سند تحول اموزش و پرورش می باشد.

وی ادمه داد: انقلاب اسلامی و فرهنگ اندیشه مهدوی با تاکید  بر، رسالت و نقش بنیاد فرهنگی حصرت مهدی موعود در اجرای سند ملی مهدویت، رسالت حوزه و دانشگاه در نشر معارف مهدوی،  ویژگی های تمدن مهدوی در اخر الزمان و اندیشه های مهدوی ولی امر مسلمین و تمدن نوین اسلامی را از دیگر موارد فراخوان همایش ملی مهدویت نامید.
به نقل از مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) فارس قالب های ارایه آثار در این همایش؛ رساله دکتری، مقالات علمی، پایان نامه ارشد  و پژوهش های کاربردی می باشد.
همچنین در ادامه این نشست معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) کشور گفت: دشمنان در حوزه مهدویت تحقیقات بسیاری انجام داده اند تا جاییکه بعد از انقلاب اسلامی تاکنون ۱۲۰ دپارتمان در این حوزه در دنیا برای شناخت امام عصر(عج)و معرفی وی بعنوان فردی ضد بشری ساخته شده است.
حجت الاسلام محمدرضا نصوری بیان داشت: کار امام عصر (عج) تعلیم و تربیت جامعه است و مهدویت و انقلاب در هم گره خورده و باید این موضوع به طور خاص در جامعه معرفی شود.
وی با بیان اینکه باید فرهنگ مهدوی از بدعت ها جدا شود و راه هدف جامعه منتظر رفتن به سمت شرایط ظهور باشد، تصریح کرد: جامعه مهدویت جامعه ظلم ستیز است و همه باید در ترویج برای جامعه مهدوی فعالیت کنیم.
معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) کشور یاداور شد: فرهنگ انتظار بر اساس علم، توحید و شریعت میباشد و لازم است این موارد به جامعه منعکس شود.
حجت الاسلام نصوری با اشاره به فعالیتهای بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) افزود: در چند سال اخیر بنیاد حضرت مهدی (عج) تعداد ۳۶۰ عنوان در ۵۰۰ جلد کتاب در حوزه مهدویت منتشر کرده است.

به گزارش پگاه خبر، در پایان این مراسم از پوستر سومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی رونمایی شد.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این همایش می توانند به آدرس www.mahdaviat.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/
زرین کلاه