نشست هم اندیشی به منظور تدوین برنامه های آموزشی زیست محیطی در شهرستان اقلید
نشست هم اندیشی به منظور تدوین برنامه های آموزشی زیست محیطی در شهرستان اقلید

در جلسه ای با حضور جمعی از مدیران ادارات و سمن های فعال در شهرستان اقلید در خصوص تدوین برنامه های آموزشی زیست محیطی بحث و تبادل نظر گردید.

به گزارش پگاه خبر، در جلسه ای با حضور محمد رضا مومنی مدیر امور آبفا و مدیران و کارشناسان ادارات آموزش وپرورش ، محیط زیست، شهرداری، منابع طبیعی وهمچنین سمن های مردم نهاد، روش های کاربردی….

 

در جلسه ای با حضور جمعی از مدیران ادارات و سمن های فعال در شهرستان اقلید در خصوص تدوین برنامه های آموزشی زیست محیطی بحث و تبادل نظر گردید.

به گزارش پگاه خبر، در جلسه ای با حضور محمد رضا مومنی مدیر امور آبفا و مدیران و کارشناسان ادارات آموزش وپرورش ، محیط زیست، شهرداری، منابع طبیعی وهمچنین سمن های مردم نهاد، روش های کاربردی ترویج فرهنگ مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب در میان دانش آموزان این شهرستان مرور و اولویت های فعالیت مشترک مشخص گردید.
در این نشست فرهنگی مومنی مدیر امور آبفا شهرستان اقلید ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست ، با ترسیم سیمای منابع آب در شهرستان اقلید و وضعیت آبرسانی به مردم شهرها و روستاهای تابعه با اشاره به اینکه استان فارس در ردیف استان هایی از کشور است که دارای تنش آبی چشمگیر می باشد اظهار داشت: خشکسالی های پی در پی ، برداشت های بی رویه از منابع آب ، مصرف بی رویه و تغییر اقلیم از عمده عواملی بوده اند که به تشدید این بحران کمک کرده است. وی با تأکید بر لزوم اتخاذ راهکارهای مدیریت مصرف آب خواستار ترویج گسترده ی فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب، به ویژه در میان دانش آموزان شد و افزود: متأسفانه به دلیل خشکسالی های متوالی در سال های گذشته ، منابع آب در بیشتر مناطق از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست. به طوریکه در سنوات اخیر تعداد قابل توجهی از منابع آب شرب از مدار خارج شدند که این خود بیانگر وجود بحران کم آبی در استان است. محمد رضا مومنی با بیان اینکه بستر سازی فرهنگی از مهمترین راه های مدیریت مصارف و کاهش اثرات بحران کم آبی است، به نقش انجمن های مردم نهاد و ادارات حاضر در نشست در این حوزه اشاره و گفت: انجمن های مردم نهاد از بازوان فعال امور آبفا در اصلاح الگوی مصرف آب هستند که تا کنون در بسیاری از برنامه های فرهنگی ایفای نقش کرده و اثر بخشی اقدامات خود را نشان داده اند که امیدواریم در سال تحصیلی جدید نیز همچون گذشته در مدارس شهرستان منشأ اثر باشند. وی با مثبت ارزیابی کردن این نشست ابراز امیدواری کرد تا با گسترش فعالیت های مشترک گام های موثری در ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب در شهرستان برداشته شود.
در ادامه نشست مسئولین انجمن مردم نهاد اندیشه ی نیکان طبیعت زاگرس، ادارات آموزش و پرورش و محیط زیست شهرستان اقلید نیز اقدامات فرهنگی را لازمه ی بستر سازی اجتماعی توصیف نمودند و در خصوص انجام فعالیت های مشترک در این خصوص اعلام آمادگی کردند.
گفتنی است در پایان این جلسه تصمیماتی اتخاذ گردید که مقرر شد طبق یک برنامه ی زمان بندی مناسب به مرور در سطح د شهرستان به اجرا گذاشته شود.

انتهای پیام/