بخشیده شدن قاتل به درگیری دو طایفه پایان داد
بخشیده شدن قاتل به درگیری دو طایفه پایان داد

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان فارس از پایان یافتن اختلافات دو طایفه با تلاش اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف شعبه اول شورای حل اختلاف خفرخبر داد و گفت: درگیری بین دوطایفه که بر اثر وقوع یک فقره قتل عمدی شدت گرفته بود به سازش ختم شد و مقتول از قصاص رهایی یافت. حجت الاسلام […]

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان فارس از پایان یافتن اختلافات دو طایفه با تلاش اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف شعبه اول شورای حل اختلاف خفرخبر داد و گفت: درگیری بین دوطایفه که بر اثر وقوع یک فقره قتل عمدی شدت گرفته بود به سازش ختم شد و مقتول از قصاص رهایی یافت.


حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در توضیح این خبر گفت: در سال ۱۳۹۶بر اثر وقوع یک فقره قتل، اختلاف و نزاع بین دوطایفه در روستاهای شهرستان خفر شدت گرفته بود و از تاریخ درگیری تا به حال کشمکش و درگیری سایه سنگین خود را بر این دو طایفه گسترانیده و روز به روز بر دامنه آن افزوده می‌شد.


وی افزود: پس از دستگیری متهم، اولیای دم شکایت خود را علیه متهم اعلام و قصاص وی را خواستار شدند؛ دادگاه نیز با توجه به اقرار متهم، اتهام را محرز و مسلم دانست و وی را به قصاص نفس محکوم می‌کند.


معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس و رئیس شورا‌های حل اختلاف فارس در ادامه خاطر نشان کرد: با ارجاع پرونده اقدامات لازم برای جلب رضایت از شاکی آغاز شد و چندین جلسه در شورای حل اختلاف شعبه اول خفر و منزل اولیاء دم تشکیل و طرفین توافق کردند که مذاکرات برای جلب رضایت ادامه یابد و به لطف خداوند زمینه صلح و سازش میان دو طایفه فراهم و مقتول نیز از قصاص رهایی یافت.


حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان این که اصلاح ذات البین و مصالحه بین مؤمنان بزرگ‌ترین پاداش را نزد خداوند متعال دارد و آثار و برکات فراوانی نیز برای جامعه به دنبال خواهدداشت تصریح کرد: همکاران ما در مجموعه شوراهای حل اختلاف استان فارس با اهتمام فراوان سعی می کنند تا زمینه صلح و سازش میان اختلاف‌ها و مشکلات به وجود آمده میان مردم را فراهم کنند.