اولین همایش تغذیه سالم به همت مرکز آموزش علمی کاربردی نی ریز برگزار شد.
اولین همایش تغذیه سالم به همت مرکز آموزش علمی کاربردی نی ریز برگزار شد.

به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان فارس، اولین همایش تغذیه سالم به همت مرکز آموزش علمی کاربردی نی ریز روز جمعه ۲۹ آذرماه سال جاری در سالن این مرکز آموزشی برگزار شد. براساس این گزارش، این همایش با رویکرد ارتقای سطح سلامت جامعه و تغذیه مطلوب برگزار تا […]

به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان فارس، اولین همایش تغذیه سالم به همت مرکز آموزش علمی کاربردی نی ریز روز جمعه ۲۹ آذرماه سال جاری در سالن این مرکز آموزشی برگزار شد.


براساس این گزارش، این همایش با رویکرد ارتقای سطح سلامت جامعه و تغذیه مطلوب برگزار تا خانواده‌ها بیشتر با تغذیه مناسب آشنایی پیدا کنند.
دکتر احمدیان سخنران همایش در ابتدا در خصوص تغذیه سالم به ویژه گیاه خواری و خام خواری مطالب مفیدی را ارائه کرد.
وی در ادامه عنوان کرد آنچه که در این همایش مدنظر و ملاک کار است آشنایی بیشتر خانواده‌ها به ویژه گروه‌های سنی مختلف و حساس جامعه اعم از جوانان , نوجوانان و سالخوردگان در بهره‌مندی از تغذیه مناسب اعم از توجه به حبوبات، میوه و سبزی و روش‌های مناسب تغذیه باکیفیت است که می‌تواند سلامت افراد را تضمین کند.
دکتر احمدیان در ادامه رویکرد اصلی این همایش را دور کردن مردم از غذاهای پرچربی و پرنمک دانست و اظهار داشت که امروز در قالب فست‌فود شاهد گسترش چنین تغذیه‌های نامناسب هستیم.
وی بیان کرد: به اعتقاد بسیاری از کارشناسان تغذیه بهترین راه تامین سلامت خوردن غذا با حرارت کمتر و استفاده از میوه‌ها، سبزی‌ها و گیاهان طبیعی است که می‌تواند نقطه توانمندسازی سلامت و ارتقای بیشتر افراد جامعه را در حوزه توانمندی‌های بخش سلامت فراهم آورد.
همچنین در حاشیه این همایش، نزدیک به ۱۲ غرفه از غذاهای سالم در معرض دید بازدید کنندگان قرارگرفت که با استقبال آنها مواجه شد.
در پایان از کارشناسان وفعالان در برگزاری همایش تغذیه سالم با اهداء لوح سپاس تقدیر شد.