در پانزدهمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز که از عملیات احداث ایستگاه شهید چمران خط ۳ مترو صورت گرفت، مرحله بتنریزی آن به پایان رسید.
به گزارش پگاه خبر، پانزدهمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز در ادامه این سلسله بازدیدها، بهمنظور بررسی روند….
در پانزدهمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز که از عملیات احداث ایستگاه شهید چمران خط ۳ مترو صورت گرفت، مرحله بتنریزی آن به پایان رسید.
به گزارش پگاه خبر، پانزدهمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز در ادامه این سلسله بازدیدها، بهمنظور بررسی روند و اجرای عملیات پروژههای کلان عمرانی در حال انجام است.
رئیس کمیسیون حملونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز در این بازدید در خصوص عملیات عمرانی برای نقطه آغازین خط ۳ مترو درتقاطع بصیرت اظهار کرد: با وجود تقاطع بصیرت یک عملیات عمرانی مهندسی و وجود ظرافتها و ابعاد خاصی است و شرایط فنی و اجرای انجام عملیات عظیم عمرانی در آن سخت است.
رضا محمدیان ادامه داد: تاکنون چند صد شمع در این ایستگاه احداثشده و قسمتی از سقف آن در حال بتنریزی است و تونلهای دسترسی به زیر سقفها نیز در حال احداث است.
او گفت: با توجه به فرارسیدن فصول سرد و بارندگیهای پیش رو، تمهیداتی در این خصوص اندیشیده شده و بلافاصله پس از اتمام فصل بارندگی ادامه عملیات سازهای و اقدامات دیگر ادامه خواهد یافت.
این مقام عمرانی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: با توجه به اینکه در طول مسیر ۶ ایستگاه در حال احداث است و در نقاط مختلف، عملیات اجرایی آغازشده است.
از دیگر اقدامات در حال اجرای این پروژه حفر شمعها، تجهیز کارگاه، مقدمات اجرای دالها و خاکبرداریها در حال انجام است که محمدیان به آن اشاره کرد.
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز نیز از انجام عملیات بتنریزی قسمت میانی دال نهایی ایستگاه شهید چمران معالی آباد در خط ۳ قطار شهری واقع در بستر رودخانه خبر داد.
علیحسین عباسی با تشریح جزئیاتی از این پروژه گفت: در این مرحله مهمترین بخش از عملیات آرماتوربندی و بتنریزی دال نهایی سازه احداث ایستگاه شهید چمران واقع در بستر رودخانه انجام شد.
او در ادامه با اشاره به شرایط ویژه اجرای این پروژه گفت: بخشی از این ایستگاه در بستر رودخانه واقعشده که به دلیل شرایط ویژه مکانی و جغرافیایی امکان انجام عملیات اجرایی در فصول بهار، پاییز و زمستان به دلیل وجود حجم زیاد آب وجود نداشت و در فصل تابستان نیز با توجه به سامانههای بارشی مونسون انجام عملیات اجرایی با خطرات فراوانی روبرو بود.
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز با تقدیر از زحمات شبانهروزی کارکنان شهرداری شیراز در اجرای این پروژه اظهار کرد: پس از بررسیهای دقیق و کارشناسی مقرر شد عملیات بتنریزی در شهریورماه و تا قبل از فرارسیدن فصل بارش بهصورت فشرده انجام شود.
عباسی از آمادهباش برای مهار بحرانهای احتمالی در اجرای این پروژه خبر داد و افزود: با همکاری سازمان حملونقل ریلی شهرداری شیراز، پیشبینی و تدابیر لازم جهت هدایت سیلابهای احتمالی با احداث کانال موقت انجام شد و درنهایت عملیات اجرایی این بخش شامل پیکنی، تخریب بتن بستر و سر شمع و همچنین آرماتوربندی و بتنریزی از ششم شهریورماه آغاز و با تلاش شبانهروزی در ۲۶ شهریورماه به پایان رسید.
او در ادامه بیان کرد: انجام این عملیات در مدت ۲۰ روز مستلزم تلاش و پشتیبانی فراوانی بود که در سازمان عمران شهرداری شیراز انجام شد.
به گفته این مقام عمرانی در مدیریت شهری شیراز؛ عملیات احداث ایستگاه شهید چمران در سایر جبهههای کاری نظیر تونل دسترسی، نصب استرات، خاکبرداری در حال انجام است.
بنابراین گزارش، ایستگاه شهید چمران نخستین ایستگاه از خط ۳ قطار شهری شیراز است که از سمت معالی آباد به سمت شهرک گلستان امتداد داشته و از ویژگیهای این ایستگاه میتوان به تعداد شمعهای زیاد (معادل با شمعهای ۴ ایستگاه) و جانمایی خاص آن اشاره کرد.
انتهای پیام/