عدالت اجتماعی مهم‌ترین هدف آموزش وپرورش فارس درسال گذشته
عدالت اجتماعی مهم‌ترین هدف آموزش وپرورش فارس درسال گذشته

به گزارش پگاه خبر، علی عسکر نجفی، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس در یک نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی(ره) درمورد عملکرد یکساله اداره کل  آموزش و پرورش استان فارس گفت: در سال تحصیلی ۹۸- ۹۹ تعداد ۹۶۰ هزار دانش آموز در سراسر استان فارس مشغول تحصیل […]

به گزارش پگاه خبر، علی عسکر نجفی، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس در یک نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی(ره) درمورد عملکرد یکساله اداره کل  آموزش و پرورش استان فارس گفت: در سال تحصیلی ۹۸- ۹۹ تعداد ۹۶۰ هزار دانش آموز در سراسر استان فارس مشغول تحصیل بوده و قریب به ۶۵ هزار نفر نیروی انسانی مشغول به خدمت در ۹ هزار واحد آموزشی در سطح استان فارس هستند.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در طی یک سال گذشته انجام و کارهایی نیز در دست اقدام می‌باشد، تصریح کرد: مهم ترین کار صورت گرفته در آموزش و پرورش طی سال ۹۷ اهمیت و توجه به عدالت اجتماعی به عنوان یک اولویت مهم بوده است.

نجفی بیان کرد: خوشبختانه در مقطع ابتدایی در استان فارس حدود بیش از ۹۹ درصد پوشش تحصیلی و ۶ درصد بازمانده از تحصیل داریم که در حال شناسایی این افراد جهت تحصیل و تحقق عدالت اجتماعی داریم.

وی درمورد آمار و ارقام مراکز آموزشی شبانه روزی عنوان کرد: تعداد ۱۴۲مرکز شبانه روزی در استان در حال فعالیت هستند و نزدیک به ۲۵ هزار دانش آموزان در این مراکز شبانه روزی که بیشتر در مناطق محروم و عشایری هستند، در حال تحصیل می باشند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس در سال جدید تحصیلی با افزایش تعداد مراکز آموزش و دانش آموزان روبرو بوده ایم و تعداد ۹ هزار دانش آموز در قالب ۹۵۰ کلاس درسی افزایش نسبت به سال گذشته داشته ایم.

وی توضیح داد: برای شروع سال تحصیلی جدید، امسال کمبود ۹۶۰۰ هزار نیروی انسانی داشتیم که با برنامه ریزی مناسب با جذب نیروهایی در تبصره۱۰ ماده ۱۷مجلس شورای اسلامی توانستیم ۱۷۰۰ نیرو را جذب نماییم.

این مقام مسئول همچنین گفت: در شهرستان های فسا و کازرون استادیوم ورزشی مخصوص دانش آموزان تکمیل کرده و بهره برداری رساندیم، راه اندازی کلاس تربیت بدنی و احداث درس تربیت بدنی فضاهایی ۲۰۰متر مربع درمدارس شناسایی کردیم.

وی با بیان اینکه ۴۲۰ پژوه فعال درحوزه آموزشی داریم که از این تعداد، ۱۲۰ پروژه از خیرین مدرسه ساز می باشد، اظهار داشت: در سطح استان ما هزار نمایشگاه کتاب و فرهنگ جهت ترویج کتابخوانی در مدارس استان فارس برگزار کرده ایم.

علی عسکر نجفی در اذعان داشت: ۳۲ هزار کتابخانه کلاسی در حوزه ابتدایی تهجیز کرده، کسب مقام اول مسابقه پرسش مهر در سطح کشور در دسته دانش آموزان و فرهنگیان، برگزاری جشن تکلیف برای ۱۰ هزار نفر از دانش آموزان در حرم مطهر احمد بن موسی(ع) و حرم علی حمزه (ع)، شرکت ۱۵۱ هزار دانش آموز ابتدایی در جشنواره جابر بن حیان و کسب ۷ رتبه تک رقمی در کنکور سراسری از جمله دیگر کارها و فعالیت های صورت گرفته در آموزش و پرورش استان فارس  طی سال گذشته بوده است.

نجفی به اجرای طرح نماد “نظام مراقبت اجتماعی دانش آموز” اشاره و بیان کرد: این طرح روی ۵٠ هزار دانش آموز فارسی در حال اجراست و دانش آموزان خطرپذیر، در معرض خطر و پرخطر شناسایی شده‌اند و همچنین ۱۸ دستگاه در این باره پای کار هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه کانون یاریگران زندگی در فارس نیز راه‌اندازی شده است، گفت: در حوزه نیروی انسانی نیز کارهای خوبی انجام و ١٨۶ دوره ضمن خدمت اجرا شده است.

نجفی با یادآوری اینکه در فارس مدرسه خشت و گلی وجود ندارد، در خصوص افزایش نرخ بنزین و بحث افزایش نرخ سرویس مدارس، گفت: برای اینکه تعللی در کار سرویس مدارس به وجود نیاید و رانندگان نیز انگیزه داشته باشند ۲۰ درصد حسن انجام کار سرویس مدارس که در پایان سال تحصیلی به آنها داده می‌شد همین ابتدا د به شرکت‌ها پرداخت شده که باید به رانندگان اعطا شود.

انتهای پیام/