چهارمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت برگزار شد
چهارمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت برگزار شد

چهارمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت به ریاست فرماندار شیراز درسالن جلسات فرمانداری شیراز تشکیل شد. به گزارش پگاه خبر، چهارمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت به ریاست فرماندار شیراز  با طرح موضوعات قوانین بیمه ناباروری، تشویق خانواده‌های دو نفر به بالا و شناسایی زوجین نابارور، استفاده از دورکاری ایام بارداری،  برگزاری وبینار آموزشی و فعال شدن […]

چهارمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت به ریاست فرماندار شیراز درسالن جلسات فرمانداری شیراز تشکیل شد.

به گزارش پگاه خبر، چهارمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت به ریاست فرماندار شیراز  با طرح موضوعات قوانین بیمه ناباروری، تشویق خانواده‌های دو نفر به بالا و شناسایی زوجین نابارور، استفاده از دورکاری ایام بارداری،  برگزاری وبینار آموزشی و فعال شدن بازرسی ادارات در این جلسه بود.

همچنین  نصب پوستر در ادارات و فعال سازی سامانه ۱۹۰ در مبحث جوانی جمعیت از جمله پیشنهادات مطرح شده در این جلسه بود.

در این جلسه دبیر و کارشناسان مربوطه از ادارات مختلف هر یک به بیان دیدگاه‌های خویش در رفع مشکل کاهش جمعیت اشاره کردند و از این دست عنوان شد که سن بارداری دو برابر شده است اما متاسفانه موالید نصف گردیده و اکثر زوج‌ها بعد از ۵ سال اقدام به بارداری می‌کنند.

بررسی های صورت گرفته در زمینه سقط جنین سبب ایجاد مرکزی به نام نفس توسط دانشگاه علوم پزشکی گردیده که هدف از ایجاد آن نجات فرزندان سقط و فرهنگ سازی در زمینه پیش گیری از این پدیده شوم می باشد.

لطف الله شیبانی فرماندار شیراز ضمن تاکید بر مقوله فرزندآوری ازدستگاه‌های ذییربط خواست امتیازات قانونی در زمینه فرزندآوری احصا شده  و با استفاده از ظرفیت‌های صدا و سیما اطلاع رسانی لازم در این زمینه انجام شودو جمعیت هدف ضمن آگاهی به مخاطرات پیش روی کاهش جمعیت از امتیازات فرزندآوری آگاه شده و روشی طراحی شود  که بتوان با تولید محتوا زمینه رشد جمعیت و کاهش موارد سقط جنین را ایجاد کرد.
ابراهیم کرامت فر سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شیرازبا تاکید بر مطالعه قوانین جوانی جمعیت   به دستگاه‌های ذیربط اشاره کردند که جلسات قرارگاه جوانی جمعیت باید به صورت مستمر هر ماه برگزار شده و مدیران دستگاه‌های مربوطه ضمن حضور فعال در جلسات و حضور کارشناسان ثابت آن دستگاه بتوانند معضلات در این زمینه را کاهش دهند.

انتهای پیام/