شهردار شیراز در یکصد و بیست و پنجمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر، لایحه شهرداری این کلانشهر را مبنی بر پیشنهاد احداث و توسعه خط ۴ مترو شیراز همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان فارس ارائه کرد که به تصویب شورا رسید. به گزارش پگاه خبر، در یکصد و بیست و پنجمین جلسه […]
شهردار شیراز در یکصد و بیست و پنجمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر، لایحه شهرداری این کلانشهر را مبنی بر پیشنهاد احداث و توسعه خط ۴ مترو شیراز همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان فارس ارائه کرد که به تصویب شورا رسید.
به گزارش پگاه خبر، در یکصد و بیست و پنجمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر، لایحه شهرداری این کلانشهر مبنی بر پیشنهاد احداث و توسعه خط ۴ مترو شیراز همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان فارس و شهر شیراز ارائه شد.
شهردار کلانشهر شیراز در تشریح این لایحه اظهار کرد: ماه آینده میزبان سفر ریاست جمهوری به استان فارس و شهر شیراز هستیم و بهمنظور دسترسی به نقاط مرکزی شهر و حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) لایحه احداث و توسعه خط ۴ مترو در هفته گذشته با حضور برخی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در محل حرم مطهر شاهچراغ(ع) بررسی شد.
محمدحسن اسدی افزود: در این خصوص مقرر شد خط ۴ مترو از خیابان رازی در بولوار مدرس به سمت میدان دفاع مقدس و از این مسیر به سمت سه مقصد بلوار سیبویه، چهارراه گمرک، خیابان نادر و بلوار استقلال تحت عنوان فاز یک خط ۴ مترو پیشنهاد شود.
او خاطرنشان کرد: برآورد تقریبی این پروژه ۹ هزار میلیارد تومان است که در قدم بعدی پروژه شهرداری برابر ضوابط و مقررات آییننامه مالی باید انتخاب پیمانکار را در دستور کار قرار دهد.
شهردار کلانشهر شیراز اضافه کرد: این لایحه یک تبصره دارد که در این راستا شورا باید این اجازه را به شهرداری بدهد که از منابع داخلی خود در محل ایستگاه رازی که توقفگاه و شفت ورودی دستگاه تی بی ام به مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان است، اقدام کند.
اسدی در ادامه گفت: سفر قریبالوقوع ریاست جمهوری به استان فارس و شهر شیراز و تأکید استاندار و نماینده ولیفقیه و امامجمعه شیراز و نمایندگان مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز مبنی بر تسریع در موافقت با این طرح پیشنهادی است.
به گفته این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز؛ امروز این منطقه از شهر نیاز به یک ابتکار و تصمیم برای توسعه خط مترو دارد و با توجه به اینکه مطالعات اولیه شهرداری برای خط ۴ پیشبینیشده است، این خط یکی از خطوطی است که اجرای آن بهعنوان یک ضرورت و در جهت رفع نیاز شهروندان در حوزه حملونقل ریلی پیشنهادشده است.
خاطرنشان میشود؛ درنهایت این لایحه با رأی ۱۲ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز به تصویب رسید که در مادهواحده آن به شهرداری شیراز اجازه داده شد نسبت به عقد قرارداد و اجرای تونل آنتنی جهت اتصال خط یک متروی شیراز به حرم مطهر شاهچراغ(ع) و بافت تاریخی و تجاری برابر ضوابط و مقررات جاری و عمومی و آئیننامه مالی و معاملات شهرداری به مبلغ تقریبی هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال (معادل ۸۷۰ میلیارد تومان) اقدام کند.
انتهای پیام/