گزارش آماری متقنی برای تصمیم گیری ارائه نمی دهیم
گزارش آماری متقنی برای تصمیم گیری ارائه نمی دهیم

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه گفت: با توجه به عدم ارائه یک برنامه مستمر چند ساله، گزارش آماری متقنی برای تصمیم گیری ارائه نمی دهیم. به گزارش پگاه خبر، آیت الله لطف اله دژکام، در جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به موضوع جلسه که نقشه مهندسی است، ابراز داشت: همه […]


نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه گفت: با توجه به عدم ارائه یک برنامه مستمر چند ساله، گزارش آماری متقنی برای تصمیم گیری ارائه نمی دهیم.
به گزارش پگاه خبر، آیت الله لطف اله دژکام، در جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به موضوع جلسه که نقشه مهندسی است، ابراز داشت: همه کارهاباید در یک برنامه مستمر چند ساله جای خود را پیدا کند و بحث های مفصلی شود، ولی نقصی در مجموعه کشور وجود دارد و رهبر معظم انقلاب نیز چند بار تاکید کرده اند که ما گزارش آماری متقنی برای تصمیم گیری ارائه نمی دهیم.
امام‌جمعه شیراز اظهار داشت: روش تصمیم گیری و تصمیم سازی خود را باید متحول کنیم که بر مبنای تحلیل منطقی و فلسفی تصمیم خود را بگیریم چون آمارها دقیق نیست.
دژکام با بیان اینکه چگونه فعالیت های خود را با یکدیگر هماهنگ کنیم تا یک جریان فرهنگی به وجود آید، بیان کرد: با توجه به اینکه جامعه علمی دنیا در آمار در بحث های سیاسی و اجتماعی تاکید دارند تلاش ما این است که به مرور آمارها را متقن و قابل اعتماد کنیم و این مسیری است که باید طی شود.
نماینده ولی فقیه ابراز داشت: واقعیت این است در کاری که دستگاه های مرتبط به عنوان نقشه مهندسی انجام می دهند حس یک جریان را به وجود نمی اورد.
وی ادامه داد: اگر یک جریان فرهنگی و اجتماعی ایجاد شد، حس می کنیم و نیاز به آمار نیست و آن جریان و گفتمان به تغییر وضعیت موجود اجتماع در جهت فرهنگی کمک دهد و به نظر می رسد ۴۶ دستگاه مرتبط باید در این مسئله بیشتر عنایت داشته باشند.
ایت اله دژکام با توجه به ارتباط روحانیون با مردم
عنوان داشت: عمدتا بخش مردمی و حرکت فرهنگی اجتماعی جامعه دست روحانیون است و از قدیم روحانیت شیعه یک ویژگی داشته که با مردم ارتباط می گرفته و با مردم کار را پیش می برده است که متاسفانه این قسمت هم خودش را نشان نمی دهد.
امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه در بخش سازمان های مردم نهاد عمدتا باید روحانیت دخالت کند، خاطر نشان کرد: با همکاری مستمر ۴۶دستگاه و سازمانهای مردم‌نهاد،میتوانیم شاهد اتفاقات خوبی در بخش فرهنگی باشیم و هر دو در کنار هم جریان ساز خواهند بود.

انتهای پیام/