جامعه ای زنده است که انتخابگر باشد
جامعه ای زنده است که انتخابگر باشد

  نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز گفت: جامعه ای زنده است که انتخابگر باشد و خبر دار بودن و اگاهی داشتن، نشانه جان داشتن است. به گزارش  پگاه خبر، آیت اله لطف‌اله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز بمناسبت ۱۷مرداد و روز خبرنگار با رویی گشاده پذیرای قاصدان خبری […]

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز گفت: جامعه ای زنده است که انتخابگر باشد و خبر دار بودن و اگاهی داشتن، نشانه جان داشتن است.
به گزارش  پگاه خبر، آیت اله لطف‌اله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز بمناسبت ۱۷مرداد و روز خبرنگار با رویی گشاده پذیرای قاصدان خبری شیراز شد و در گفتگویی صمیمانه حرف های انان را گوش داد.
وی با بیان اینکه ما بعنوان طلبه توجه ویژه و نگاه فلسفی و دینی به قضیه خبرنگاری داریم، ابراز داشت: خیلی ها از اینکه شما گزارشی بنویسید که برخلافشان باشد، از شما حذر می کنند.
نماینده ولی فقیه در فارس، افزود: شما خبرنگاران باید برای دفاع از حق و عدالت و حق خواهی مظلومان،قلم بدست بگیرید.
نماینده ولی فقیه با اشاره به جامعه زنده گفت: جامعه ای زنده است که انتخابگر باشد و خبر دار بودن و اگاهی داشتن، نشانه جان داشتن است.
وی به پایان سال که عرصه انتخابگری است اشاره کرد و گفت: باید بتوانیم عرصه انتخابگری را مورد رشد قرار دهیم و ازادی در انتخاب را مجال دهیم تا معلوم شود، ایران زنده به اگاهی و انتخابگریش است.
امام‌جمعه شیراز بتلاوت ایات ۴۹ تا ۵۱سوره حجر در ابتدای برنامه اشاره کرد و گفت: این ایات رسالت خبری را بیان می کنند و خبرنگارمومن در بحث رسانه ای، خودش را ملزم میکند که هر چیزی نگوید.
ایت اله دژکام با پیشنهاد کار پژوهشی در زمینه تیترهای بزرگ، ابراز داشت: جای اخبار و تیترهای بزرگ در رسانه های ما خالی است و این هنر شماست که با پردازش و صورت دادن به حادثه رخ داده و شکل ارایه خبر را در چارچوب اصلی نگاه دینی ببرید.
وی با بیان اینکه خبرنگاری هنر بزرگی است و هرکسی انرا ندارد، عنوان داشت: گزاره های خبری هم از نظر ماده باید از واقعیت بهره مند باشند و هم از نظر صورت از حقیقت بهره ببرند وارتباط با حقیقت و واقعیت و پردازش ان کار شما خبرنگاران هنرمند است.
ایت اله دژکام با شنیدن گلایه های خبرنگاران از بی مهریهای برخی مسئولین و روابط عمومیها وعدم نقدپذیری انان، گفت: اخلاق مدیریتی جای کار دارد وبرای نقدپذیری کار فرهنگی میطلبد ومن از خودم شروع میکنم که بشنوم و بعد دیگران بشنوند.
وی با بیان اینکه بحث ماهیت حرفه ای و هویت حرفه ای خبرنگاری نادیده گرفته میشود، بیان کرد: درحمایت از خبرنگاران و عکاسان خبری باید توجه جدی شود.
آیت‌الله دژکام با بیان طرح برگزاری مسابقات خبری و عکاسی اظهار داشت: برگزاری مسابقات بهترین تیتر و عکس در بین خبرنگاران و نوع پردازش خبر، باعث رشدو تعالی جامعه خبری میشود.
به گزارش پگاه خبر شماری از خبرنگاران و عکاسان خبری به بیان مشکلات بیمه ای، امنیت شغلی و تبعیض برای بانوان خبرنگار و عکاس پرداختند،  و نماینده ولی فقیه از استاندار و کلیه مسئولین خواست تا درحل مشکلات جامعه رسانه ای استان همکاری کنند.

انتهای پیام/
صدیقه زرین کلاه