سینمای کودک در ساختمان شماره یک کانون شیراز راه اندازی میشود   
سینمای کودک در ساختمان شماره یک کانون شیراز راه اندازی میشود   

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس از راه اندازی سینمای کودک در مرکز فرهنگی شماره یک شیراز خبر داد. به گزارش پگاه خبر علی خواجه‌نژادیان در جمع خبرنگاران گفت: با رایزنی‌هایی صورت گرفته با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، این سالن را با توجه به ظرفیت‌های موجود به سینمای […]

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس از راه اندازی سینمای کودک در مرکز فرهنگی شماره یک شیراز خبر داد.
به گزارش پگاه خبر علی خواجه‌نژادیان در جمع خبرنگاران گفت: با رایزنی‌هایی صورت گرفته با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، این سالن را با توجه به ظرفیت‌های موجود به سینمای کودک تغییر کاربری دهیم و بنا داریم سینمای فوق را با ظرفیت ۵۰ نفر راه‌اندازی کنیم که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برای تجهیز آن اعلام امادگی کرده است.
وی با بیان اینکه رویکرد کانون به سمتی است که بچه‌ها در امور مختلف مشاورت کنند، ابراز داشت: حلقه مشورتی در کانون پرورش فکری فارس با حضور نوجوانان راه اندازی می شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس به تشریح برنامه های نوزدهمین سوگواره عاشورایی کانون پرداخت و افزود: استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی در کانون در اولویت قرار گرفته است.
خواجه نژادیان با بیان اینکه نگاه جدید در کانون بر استفاده از ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری به سوی تشکل‌های مردمی و گروه های جهادی است، بیان داشت: به دنبال این هستیم ناوگان سیار کانون برای این منظور توسعه یابد تا بتوانیم از توان گروه‌های جهادی در روستاها و مناطق دور افتاده استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه شیراز حداقل به سه مرکز دیگر احتیاج دارد افزود: مراکز فرهنگی و هنری کانون در شیراز ظرفیت خدمات‌دهی به تمام نقاط این شهر را ندارند و  اولویت راه‌اندازی این مراکز در شمال‌غرب و میدان ولی‌عصر است.

مدیرکل کانون پرورش فکری فارس از برگزاری سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس نیز خبر داد و بیان داشت: سوگواره عاشورایی به میزبانی استان فارس با همکاری شب شعر عاشورا استمرار یافته است و کتاب منبع سوگواره امسال «راه تویی» دکتر سنگری است که این منبع را سال گذشته معرفی کردیم و در طول یکسال مورد استفاده قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سوگواره در ۵ بخش طراحی شده است، افزود: امسال بخش انگلیسی هم در سوگواره وجود دارد و این بخش با همکاری کانون زبان ایران برگزار می‌شود.
این مقام مسئول ادامه داد:فضای سوگواره رقابتی نیست و بیش از ۱۵۰ نفر از نوجوانان۱۲ تا ۱۷ سال دعوت می‌شوند و آثار پژوهشی کوتاه تک‌صفحه‌ای در این سوگواره نیز پذیرفته می شود.

 

به گزارش پگاه خبر، علاقه‌مندان به شرکت در نوزدهمین سوگواره عاشورایی که با موضوع «مدینه حسن (ع) تا کربلای حسین (ع)» شهریور سال جاری در شیراز برگزار می‌شود می‌توانند آثار خود را تا ۲۵ مرداد جاری به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس تحویل دهند.

انتهای پیام/