کاهش امار اتش سوزی منابع طبیعی در فارس با اجرای پویش نجات طبیعت
کاهش امار اتش سوزی منابع طبیعی در فارس با اجرای پویش نجات طبیعت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از کاهش ۹۵درصدی امار اتش سوزی منابع طبیعی بااجرای پویش نجات طبیعت با همکاری شهرداری شیراز  خبرداد. به گزارش پگاه خبر، خلیل عبداللهی در پاسخ به سوالات خبرنگاران با بیان اینکه ۶۵ درصد از آتش‌سوزی‌های کشور در سال ۱۴۰۰ مربوط به فارس بوده است، ابراز داشت: با پوشش بیمه‌ای، آموزش   […]


مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از کاهش ۹۵درصدی امار اتش سوزی منابع طبیعی بااجرای پویش نجات طبیعت با همکاری شهرداری شیراز  خبرداد.
به گزارش پگاه خبر، خلیل عبداللهی در پاسخ به سوالات خبرنگاران با بیان اینکه ۶۵ درصد از آتش‌سوزی‌های کشور در سال ۱۴۰۰ مربوط به فارس بوده است، ابراز داشت: با پوشش بیمه‌ای، آموزش   و اقدامات پیشگیرانه  نسبت به سال گذشته حدود ۹۵ درصد میزان اتش سوزی مراتع از نظر مساحتی کاهش یافته است.
وی ادامه داد: در اردیبهشت‌ماه امسال ۴۰ فقره آتش‌سوزی، در خردادماه نیز همین تعداد و در تیرماه ٨٠ مورد آتش‌سوزی داشتیم که سال ۱۴۰۰ حدود ۹۵ هزار هکتار بوده، و از نظر مساحت امسال به کمتر از ۵٠٠ هکتار رسیده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری فارس با اشاره به اینکه نیروهای ما برای دو ماه پایانی فصل تابستان و پیشگیری از آتش سوزی و اطفای به موقع، آماده به کار هستند، اظهار داشت: تشکیل هنگ همیار طبیعت، اجرای پویش نجات طبیعت با همکاری شهرداری شیراز و خرید تجهیزات اتش سوزی به مبلغ شش میلیارد تومان در سال گذشته از مهمترین اقدامات پیشگیرانه بوده است.
عبداللهی با اشاره به پدیده فرونشست زمین در شیراز عنوان داشت: پدیده فرونشست یکی از مشکلات فارس است که با همکاری دانشگاه شیراز در سطح ملی عوامل این موضوع بررسی می شود.
وی برداشت غیرمجاز از سفره‌های آب زیرزمینی را مهم‌ترین دلیل مواجهه با فرونشست مطرح و عنوان داشت: یکی از راهکارهای مهم در مقابله با تشدید و گسترش پدیده فرونشست، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری فارس وقوع فرونشست در بخشی از خیابان لطفعلی‌خان زند شیراز و بلافاصله مرتفع شدن ان را به دلیل برداشت آب، تأسیسات شبکه فاضلاب و اقدامات عمرانی دانست.
وی ادامه داد: علاوه بر رانش کوهپایه در بلوار جمهوری اسلامی شیراز که منجر به تخلیه دو واحد آپارتمانی شد، در فارس نقاط مختلف نظیر روستای زرگران شهرستان مرودشت، چند روستای شهرستان‌های جنوبی استان، نیز با پدیده فرونشست روبرو شده‌اند.
عبداللهی در ادامه به پدیده مونسون و اسیب های وارده به شهرستانهای فارس اشاره کرد و تصریح کرد: سال گذشته از ٣٧ شهرستان استان، ۲۵ شهرستان درگیر پدیده مونسون شدند که تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومانی به واحدهای شهری و ۲۰۰ میلیون تومانی به واحدهای روستایی و ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به آسیب‌دیدگان از این حوادث پرداخت شد.
انتهای پیام/
زرین کلاه