پوشش بیمه‌ای تمامی مشترکان گاز فارس
پوشش بیمه‌ای تمامی مشترکان گاز فارس

تمامی مشترکین خانگی و تجاری گاز استان فارس تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارند . به گفته رئیس امور HSE شرکت گاز فارس، شرکت ملی گاز ایران به نمایندگی از طرف تمامی مشترکین خانگی گاز طبیعی، با شرکت بیمه کوثر نسبت به پوشش بیمه مالی و جانی در سال ۹۸ اقدام کرده است.ارجمند گفت: با […]

تمامی مشترکین خانگی و تجاری گاز استان فارس تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارند .

به گفته رئیس امور HSE شرکت گاز فارس، شرکت ملی گاز ایران به نمایندگی از طرف تمامی مشترکین خانگی گاز طبیعی، با شرکت بیمه کوثر نسبت به پوشش بیمه مالی و جانی در سال ۹۸ اقدام کرده است.
ارجمند گفت: با توجه به توافق بیمه در حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی اعم از انفجار، آتش سوزی و مسمویت‌ها، به ساکنین و یا اشخاص ثالث خسارت پرداخت می‌شود.
وی  با اشاره به اینکه از هر مشترک گاز خانگی شهری ماهیانه مبلغ  ۲۰۰ تومان ، روستایی ۱۰۰ تومان ، تجاری شهری  ۱۰۰۰ تومان و تجاری روستایی ۵۰۰ تومان در قبوض گاز اخذ می‌شود، اعلام  کرد: ملاک محاسبه و تعیین حق بیمه مشترکین خانگی شهری و روستایی هر دوره، براساس صورتحساب‌های مصرف کنندگان گاز طبیعی است.

رئیس امور HSE گاز فارس تصریح کرد: شرکت گاز به عنوان طرف اول قرارداد و به عنوان نماینده مشترکین موظف است ظرف ۱۰ روز بعد از اطلاع از وقوع حادثه آن را به شرکت بیمه اعلام کند.
وی گفت: برای فوت هر نفر در هر حادثه مبلغ ۸۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به وارثین متوفی، نقص عضو و از کار افتادگی و هزینه‌های پزشکی برای هر نفر مبلغ ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان از سوی بیمه کوثر غرامت پرداخت خواهد شد.
ارجمند در ادامه افزود: حداکثر تعهد پرداخت برای جبران هزینه‌ها و خسارت مالی به واحد‌های مسکونی در هر حادثه مبلغ ۱۹۲ میلیون تومان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: عدم تطابق وسایل گازسوز، سیستم لوله کشی، دودکش و … با استاندارد‌های مربوطه در واحد مسکونی مشترکین خانگی حادثه دیده که وفق قانون مشمول پرداخت حق بیمه هستند مانع بهره‌مندی از تسهیلات و پوشش بیمه‌ای نخواهد شد.
رئیس امور HSE شرکت گاز فارس با بیان اینکه پرداخت غرامت،  منوط به ارائه نظریه پزشکی قانونی و نظریه کارشناس شرکت گاز استان یا سازمان آتشنشانی است گفت: بیمه گر حداکثر ۲۰ روز پس از دریافت مدارک مربوطه از اشخاص حادثه دیده،  ملزم به پرداخت غرامت خواهد بود.
در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک گاز در فارس وجود دارد.