کشف ۸۲ درصدی پرونده های پلیس فتا در فارس
کشف ۸۲ درصدی پرونده های پلیس فتا در فارس

  جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۸۲درصدی از حدود هزارو ۶۳۷ پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا و دستگیری ۳۴۹ متهم در سه ماهه اول سال خبر داد. به گزارش پگاه خبر، سردار “یوسف ملک زاده” در نشست خبری با خبرنگاران درخصوص کشفیات پلیس فتا در حوزه جرایم سایبری، ابراز داشت: دستگیری یک […]

 


جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۸۲درصدی از حدود هزارو ۶۳۷ پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا و دستگیری ۳۴۹ متهم در سه ماهه اول سال خبر داد.
به گزارش پگاه خبر، سردار “یوسف ملک زاده” در نشست خبری با خبرنگاران درخصوص کشفیات پلیس فتا در حوزه جرایم سایبری، ابراز داشت: دستگیری یک کلاهبردار که مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال از ۸۰۰ شاکی کلاهبرداری کرده بود از اقدامات اخیر پلیس فتا بوده است.
وی با اشاره به نحوه دستگیری این کلاهبردار اظهار داشت: مأموران پلیس فتا در پی دریافت چندین شکواییه پیرامون کلاهبرداری از طریق فضای مجازی، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند که پس از بررسی های لازم فرد کلاهبردار ضمن ایجاد و راه اندازی یک سایت جعلی و چندین درگاه بانکی و تبلیغ انواع گوشی‌های تلفن همراه ……پس از مدتی اعتماد سازی از شهروندان و به ویژه عمده فروشان تلفن همراه، ضمن اخذ سفارش کالا، به آن‌ها کالایی تحویل نداده و از این طریق اقدام به اغفال و کلاهبرداری از آنان کرده است.
این مقام انتظامی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی توسط مأموران پلیس فتا، متهم این پرونده شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی تیمی از افسران به تهران مراجعه و طی یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.
سردار ملک زاده در پاسخ به سوال خبرنگار پگاه خبر در مورد اقدامات نیرو انتظامی دربحث اموزش، اظهار داشت:‌ پلیس فتا بصورت تخصصی به مدیران مدارس، اصناف و اساتید دانشگاهی در مناسبتهای مختلف و همه حوزه های تخصصی اموزش داده شده است و بنا برتقاضای مدیران، کارشناسان پلیس فتا در مدارس حضور پیدا میکنند و اموزشهای لازم به دانش اموزان داده می شود.
جانشین فرمانده انتظامی استان فارس بابیان اینکه مجرمین بین ۱۵تا۲۵سال سن دارند، ابراز داشت: در سه ماهه اول ۴۰/درصد برداشتهای غیرمجاز، ۳۹/درصد کلاهبرداری اینترنتی، ۱۳/درصدمزاحمتهای فضای مجازی، ۷/درصد نشر اخاذی و ۱/درصد عفت عمومی ثبت شکایت شده است.
وی در ادامه به کلاهبرداران رسیدساز جعلی اشاره کرد و بیان داشت:  تا کنون ۱۵ پرونده با حدود ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری توسط متهمان باند کلاهبرداران رسید ساز جعلی در پلیس فتا تشکیل شده است و تحقیقات تکمیلی از آنان ادامه دارد.
این مقام قضایی ادامه داد: در پی شکایت مردی میانسال مبنی بر کلاهبرداری از وی از طریق خرید دوچرخه در یکی از سایت‌های آگهی محور، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که کلاهبردار سابقه دار شناسایی و دستگیر شد.
سردار ملک زاده عنوان داشت: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس، به کلاهبرداری از ۴۰ نفر دیگر به مبلغ ۲ میلیارد ریال با درج آگهی‌های دروغین در سایت‌های آگهی محور اعتراف و هدف از این کار را درآمدزایی بیان کرد.
جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با تأکید بر لزوم آگاهسازی و آموزش بیش از پیش شهروندان پیرامون آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی، افزود: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها به واسطه قیمت پایین را نخورند و در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی را داشته و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

انتهای پیام/زرین‌کلاه