نگاه مدیران فارس به حوزه کانون پرورش فکری ضعیف است
نگاه مدیران فارس به حوزه کانون پرورش فکری ضعیف است

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس گفت: با توجه به اینکه فارس مهد تمدن و پایتخت فرهنگی معرفی میشود اما نگاه بسیاری از مدیران فارس به حوزه کانون پرورش فکری بسیار ضعیف است. به گزارش پگاه خبر،سعیدرضا کامرانی در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری برنامه های کانون پرورش فکری در تابستان گفت:برنامه […]


مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس گفت: با توجه به اینکه فارس مهد تمدن و پایتخت فرهنگی معرفی میشود اما نگاه بسیاری از مدیران فارس به حوزه کانون پرورش فکری بسیار ضعیف است.
به گزارش پگاه خبر،سعیدرضا کامرانی در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری برنامه های کانون پرورش فکری در تابستان گفت:برنامه های کانون برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان امسال با عنوان در مسیر قله با شعار ایمان،  امید و دانایی برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به تعداد کانونهای پرورش فکری فارس بیان داشت:بیش از هزار شعبه در سراسر کشور و ۴۲ مرکز ثابت در فارس و پنج کتابخانه سیار و شش کتابخانه پستی در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دارد.
کامرانی افزود: در برخی از شهرستانهای استان فارس  کانون پرورش فکری وجود ندارد و در مرکز شهر تعداد کانونها با توجه به بحث جمعیت باید به ۲۰ کانون برسد.
وی ادامه داد: در بیشتر کشورها بهترین نقاط تفرجگاه ها و پارک ها برای کودکان و برنامه های فرهنگی نوجوانان است اما در شیراز برای آن ادعای مزاحمت می کنند که این نگاه باید تغییر کند.
در ادامه نشست  معاون فرهنگی کانون پرورش فکری نوجوانان فارس به تشریح برنامه های تابستانه کانون پرداخت و گفت:
فعالیت ها و برنامه‌های اوقات فراغت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در  سه رسته فرهنگی،هنری و ادبی برگزار خواهد شد.
دستوری با اشاره به  نوع اجرای این فعالیت ها اظهار داشت: برنامه ها در قالب کارگاههای تخصصی و عمومی به صورت حضوری و برخط ارائه می شود.
وی ادامه داد:  برگزاری جشن های شروع فعالیت های تابستانی در مراکز کانون با دعوت از اعضا و والدین، کارگاههای تخصصی حضوری و برخط با عناوین متنوع از جمله پرورش تفکر فلسفی ( گام به گام تا اندیشه)،خوانش متون کهن،مهارتهای مثبت اندیشی،پویانمایی، کاردستی،نقاشی،سفال،شعر و داستان نویسی و نمایش خلاق، نوشتن خلاق و هنرهای تجسمی ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می شود.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری نوجوانان فارس افزود: کارگاههای عمومی در قالب فعالیت های کتاب محوری همچون قصه گویی، شعر خوانی، معرفی کتاب، روخوانی کتاب، معرفی اماکن و شخصیت نیز در این کانونها برگزار می شود.
دستوری به سن مخاطبین اشاره و بیان داشت:مخاطبین این کارگاه ها گروه های سنی نوباوه،نوخوان،نونهال،نونگاه و نوجوان هستند که سنین ۴ تا ۱۷ سال را در بر می گیرد.
وی با اشاره به هدف اجرای این برنامه تصریح کرد:  برنامه های اجرایی کانون در تابستان با هدف شناسایی و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان،غنی سازی اوقات کودکان و نوجوانان و ترویج فرهنگ و هنر و ادب بین کودکان و نوجوانان اجرا می شود.
انتهای پیام/
زرین کلاه