آیین تجلیل از برترین های بخش کشاورزی فارس در شیراز برگزار می شود
آیین تجلیل از برترین های بخش کشاورزی فارس در شیراز برگزار می شود

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از برگزاری سی و هفتمین دوره انتخاب، معرفی و تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی این استان در سال زراعی گذشته خبر داد به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، معصومه مویدی گفت: آیین معرفی برترین […]

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از برگزاری سی و هفتمین دوره انتخاب، معرفی و تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی این استان در سال زراعی گذشته خبر داد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، معصومه مویدی گفت: آیین معرفی برترین های بخش کشاورزی استان فارس روز یک شنبه بیست و هشتم خردادماه در سالن جلسات مدیریت آموزش و پرورش عشایر با حضور مقامات ارشد استانی مرتبط با بخش کشاورزی و معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: نمونه­های بخش کشاورزی بهره بردارانی هستند که از نظر کمیت و کیفیت محصول تولیدی نسبت به سایر بهره­بردران هم صنف در یک سال زراعی، بالاترین امتیاز را از مجموع شاخص های عمومی و تخصصی احراز نموده اند.

مویدی ابراز کرد: از ۲۸۷ شرکت کننده که در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در موضوعات مختلف به تفکیک زیر بخش­های گوناگون کشاورزی شرکت نمودند که از این تعداد ۷۵ نفر به عنوان نمونه استانی انتخاب شدند و از بین نمونه های استانی، هفت نفر به عنوان نمونه در سطح ملی مقام کسب کردند.

این مقام مسئول اظهار کرد: نمونه ها از زیر بخش های زراعت، باغبانی، آب و خاک، مکانیزاسیون، تولیدات دامی، امورعشایری، محصول گواهی شده، شیلات و آبزیان، ترویج، صنایع کشاورزی، بازرگانی و تشکل های بخش کشاورزی انتخاب و معرفی شدند.

وی بیان کرد: تولید کننده انجیر دیم از شهرستان استهبان، پرورش دهنده گوساله از شهرستان کوار، مودی زکات از شهرستان گراش و بیمه گذار بخش کشاورزی از شهرستان آباده بهره برداران نمونه ملی هستند.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اضافه کرد: واحد صادرکننده انجیر دیم استهبان، شرکت تعاونی کشاورزی داراب و شرکت تعاونی تولید روستایی مرودشت از دیگر نمونه های ملی می باشند.

انتهای پیام/