اصحاب رسانه پیش قراولان حفظ محیط زیست هستند
اصحاب رسانه پیش قراولان حفظ محیط زیست هستند

  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس  گفت: امروزه ما به اگاهی بخشی افکار عمومی و اطلاع رسانی به جامعه نیاز داریم و اصحاب رسانه پیش قراولان حفظ محیط زیست در اطلاع رسانی هستند. به گزارش پگاه خبر ، عطا پورشیرزاد در نشست خبری به مناسبت هفته محیط زیست ابراز داشت: شعار امسال هفته محیط […]

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس  گفت: امروزه ما به اگاهی بخشی افکار عمومی و اطلاع رسانی به جامعه نیاز داریم و اصحاب رسانه پیش قراولان حفظ محیط زیست در اطلاع رسانی هستند.
به گزارش پگاه خبر ، عطا پورشیرزاد در نشست خبری به مناسبت هفته محیط زیست ابراز داشت: شعار امسال هفته محیط زیست، نهضت ملی کاهش آلودگی های پلاستیکی اعلام شده و با کمک اصحاب رسانه  و اطلاع رسانی به عموم میتوانیم این امر را محقق سازیم.
وی با اشاره به برنامه های هفته محیط زیست اظهار داشت: برنامه پیاده روی دانشگاهیان دانشگاه شیراز با رویکرد حفاظت از محیط زیست، شورای اداری و تقدیر از محیط بانان، همایش محیط زیستی و پاکسازی تالاب مهارلو و جشنواره دانشگاه سبز از جمله این برنامه ها بود.
پورشیرزاد ادامه داد: بسیاری از مشکلات زیست محیطی به خاطر عدم اطلاع و اگاهی مردم از مسائل زیست محیطی است که استفاده از ظروف پلاستیکی یکی از این نااگاهی ها می باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس با اشاره به جایگزینی کیسه های پارچه ای بیان کرد: کیسه های پارچه ای باید جایگزین کیسه پلاستیکی شود و میتوان در حوزه نانوایی و خشکبار اینکار را گسترش دهیم.
پورشیرزاد افزود: ۳۰مورد تخلف زیست محیطی در نوروز امسال گزارش شده است.
وی به پیگیری در مورد حق ابه تالاب ها اشاره و گفت: در سال گذشته احصا و رها سازی حق ابه تالاب بختگان انجام شد و بدلیل مشکل سر دهانه های رودخانه «کر» آب قابل قبول به تالاب نرسید که این‌مشکلات باید بررسی و حل شود.
این مقام مسئول بیان کرد: بدلیل دغدغه های زیست محیطی که داریم با جدیت به مسئله ابیاری مزارع با فاضلاب و جلوگیری از این موضوع ورود کرده ایم.

انتهای پیام/

زرین کلاه