دستگیری شکارچیان تشی در شهرستان لامرد
دستگیری شکارچیان تشی در شهرستان لامرد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد گفت : در یک عملیات چند ساعته در ساعت ۳:۲۰شب، یگان حفاظت محیط زیست لامرد در تعقیب و گریز غافلگیرانه موفق شدند شکارچیان تشی در منطقه شکار ممنوع کوه هوا را دستگیر کنند. به گزارش پگاه خبر ، حمزه برومند فر ،در تشریح این عملیات اظهار داشت: در […]

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد گفت : در یک عملیات چند ساعته در ساعت ۳:۲۰شب، یگان حفاظت محیط زیست لامرد در تعقیب و گریز غافلگیرانه موفق شدند شکارچیان تشی در منطقه شکار ممنوع کوه هوا را دستگیر کنند.
به گزارش پگاه خبر ، حمزه برومند فر ،در تشریح این عملیات اظهار داشت: در این عملیات از شکارچیان لاشه دو راس تشی به همراه دو راس سگ آموزش دیده برای این اقدام ظالمانه و نور افکن کشف و ضبط شد و پرونده آنها به منظور سیر موارد قانونی به دادگستری شهرستان لامرد ارسال شد.
وی افزود: منطقه شکارممنوع کوه هوا و تنگ‌خور یک منطقه شکارممنوع در جنوب استان فارس است که با وسعت ۱۲۹٬۶۵۸ هکتار در جنوب این استان قرار دارد و از نظر تقسیمات سیاسی در حوزه سه شهرستان لامرد شمال غرب، شمال و شمال شرق بخش علامرودشت، خنج بخش محمله و گراش دهستان خلیلی واقع شده ‌است و یکی از ۲۰ منطقه شکارممنوع استان فارس به‌شمار می‌رود.
برومند فر رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد خواستار برخورد قاطع و قانونی با متجاوزان به عرصه های طبیعی شد و افزود: متاسفانه بر اساس یک باور غلط شکارچیان اقدام به شکار گونه حیات وحش تشی می کنند، صید این جانور به دلیل وجود برخی از باورهای غلط درمانی است و عده‌ای از افراد بدون وجود هیچگونه منشا علمی به عنوان درمانی بودن گوشت تشی اقدام به شکار این جانور می‌کنند که امری اشتباه است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد خاطر نشان کرد : لامرد سرزمین برکه‌ های سفید، نخل های همیشه سبز و تابش آفتاب است که در جنوبی ‌ترین نقطه استان فارس واقع شده است. این شهرستان با آب و هوای گرم در زمستان دارای طبیعت زیبا و منحصر بفرد است. کوه هوا و تنگخور که از جاذبه های طبیعی استان فارس به شمار می رود نباید اجازه داد شکارچیان غیر مجاز آرامش طبیعت این منطقه را بهم بزنند.

انتهای پیام/