شورای گفتگوی استان فارس بیشترین پیشنهادات عملیاتی شده رفع موانع و اصلاح قوانین دست و پاگیر را داشته است
شورای گفتگوی استان فارس بیشترین پیشنهادات عملیاتی شده رفع موانع و اصلاح قوانین دست و پاگیر را داشته است

استاندار فارس گفت: بیشترین پیشنهادات عملیاتی شده در سطح ملی مربوط به مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس است که در راستای رفع موانع و اصلاح قوانین دست و پاگیر ارائه شده است. به گزارش پگاه خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه شورای گفتگوی […]

استاندار فارس گفت: بیشترین پیشنهادات عملیاتی شده در سطح ملی مربوط به مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس است که در راستای رفع موانع و اصلاح قوانین دست و پاگیر ارائه شده است.


به گزارش پگاه خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص نامگذاری سال جاری به عنوان سال رونق تولید را عملیاتی کنیم عنوان کرد: اقدامات عملی انجام شده در این راستا باید با شاخص‌های مشخص قابل اندازه گیری باشد.
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه ایجاد رونق در فضای کسب و کار به  بخش‌های مختلفی از جمله دستگاه‌های اجرایی ، بخش خصوصی ، سیاست گذاری کلان ملی بستگی دارد، اظهار کرد: استان فارس در این زمینه اقدامات شایان توجهی انجام داده که شاخص‌هایی همچون میزان افزایش درآمد صادرات غیر نفتی و نفتی ، افزایش درآمد  مالیاتی که ناشی از بهبود فضای کسب و کار است ، میزان اشتغال و… نشان دهنده تحقق این هدف و حرکت آرام و منطقی استان است.
استاندار فارس همچنین به ارتقا و توسعه صنایع پایه در استان فارس اشاره کرد و با بیان‌اینکه این مهم در دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفته است ، افزود: در آینده نزدیک حضور رئیس جمهور شاهد افتتاح تعداد دیگری از این صنایع در استان خواهیم بود که بی تردید زمینه ساز افزایش اشتغال ، تولید ثروت و ارزش افزوده بیشتر خواهد بود.
وی توسعه صنایعی همچون فولاد ، آلومنیوم، کربنات سدیم، سیمان، تقویت صنایع تبدیلی و صنعت گردشگری را حاصل هم پوشانی و همگرایی بین بخش دولتی و خصوصی در استان فارس دانست و افزود : به رغم فشار ناشی از تحریم ها و همچنین تلاشی که عده ای برای پمپاژ ناامیدی در جامعه به کار گرفته اند آینده‌ای درخشان در انتظار استان و کشور خواهد بود.
دکتر رحیمی با تاکید بر اهمیت جایگاه و عملکرد شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت عنوان کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در سطح ملی شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت در استان فارس عملکرد مناسبی داشته و بیشترین پیشنهادات در راستای تسهیل در رونق تولید  و اصلاح قوانین دست و پاگیر را داشته که عملیاتی شده است.
در این جلسه همچنین موضوع تامین آب واحدهای فعال در شهرک صنعتی شیراز مورد بررسی قرار گرفت که استاندار فارس در این خصوص به راهکارهایی همچون افزایش سهم شهرک صنعتی از آب زه شیراز و انجام مطالعات جهت ایجاد خط آبرسانی در شبکه  انتقال آب شیراز از درودزن اشاره کرد.
انتقال حساب شرکت های بزرگ به استان، پیگیری درج میزان صادرات  فارس  در آمار  مربوط به استان، تشکیل شورای هماهنگی حمایت از رونق تولید و حل مسائل واحدهای اقتصادی و ارائه گزارش از اجرای طرح شامخ مدیران خرید از دیگر مباحثی بود که در این جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت به آنها پرداخته شد.