استارت آپ های تخصصی و دانشجویی، راهکارها و برنامه ریزی دقیقی برای کاهش میزان سوخت و جایگزینی انرژی پاک به جای سوختهای فسیلی داشته باشند
استارت آپ های تخصصی و دانشجویی، راهکارها و برنامه ریزی دقیقی برای کاهش میزان سوخت و جایگزینی انرژی پاک به جای سوختهای فسیلی داشته باشند

به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان فارس ، دکتر احمد رجبی رئیس اداره حمایت از فعالیتهای پژوهشی و فناوری دانشگاه علمی کاربردی استان فارس در اولین رویداد شتاب در حوزه خودرو که توسط مرکز نوآوری مرکز آموزش آموزش علمی کاربردی خانه کارگر شیراز در تاریخ ۲۱ آذرماه در […]

به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان فارس ، دکتر احمد رجبی رئیس اداره حمایت از فعالیتهای پژوهشی و فناوری دانشگاه علمی کاربردی استان فارس در اولین رویداد شتاب در حوزه خودرو که توسط مرکز نوآوری مرکز آموزش آموزش علمی کاربردی خانه کارگر شیراز در تاریخ ۲۱ آذرماه در محل مجتمع نوآوری و کار آفرینی واحد استانی فارس برگزار شد ابتدا با طرح این مسئله که یکی از پارامترهای مهم در زمینه صنعت خودرو بحث سوخت و شاخصهابی مرتبط با این موضوع است، عنوان کرد که میزان مصرف سوخت اتومبیل در کشور ما بیش از استاندارد جهانی است.


دکتر احمد رجبی ضمن اشاره به اینکه سرانه مصرف بنزین در ایران به ازای هر نفر ۱۲/۱ لیتر است در حالی که در کشور ترکیه که از لحاظ تعدا اتومبیل، جمعیت و اقتصاد مشابه کشور ما است حدود ۱/. لیتر است به عبارتی در ایران حدود ۱۱ برابر کشور ترکیه بنزین مصرف می شود در حالی که GDP کشور ما از کشور ترکیه کمتر است. بیان کرد که بر اساس آمارها حدود ۷۰% آلودگی هوا ناشی از مصرف سوخت توسط اتومبیل ها است که این مساله تبعات خطرناکی برای جامعه دارد.
وی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به اینکه سالیانه حدود ۳۰ میلیارد دلار که این میزان معادل ۰۰۰/۳۶۰ هزار میلیارد تومان و ۷۰ برابر بودجه سال جاری استان فارس می باشد صرف هزینه های مستقیم و غیر مستقیم آلودگی هوا می شود اظهار داشت که بخاطر این آلودگی سالیانه در کشور ۲۱۰۰۰ نفر جان خود را از دست می دهند .


دکتر رجبی در ادامه بیان داشت جدا از مسئله آلودگی هوا و مصرف بالای سوخت اتومبیل ، سایر اثرات ناشی از این مسئله مانند گرم شدن هوا، تغییرات اقلیمی و سایر عوامل نیز می تواند بسیار حائز اهمیت باشد که باید به آن توجه جدی شود. بنابراین انتظار می رود که فعالان حوزه صنعت خودرو مخصوصا استارت آپهای تخصصی و دانشجویی، راهکارها و برنامه ریزی دقیقی برای کاهش میزان سوخت و جایگزینی انرژی پاک به جای سوختهای فسیلی داشته باشند.
گفتنی است اولین رویداد شتاب در حوزه خودرو با حضور و استقبال پر شور دانشجویان مراکز آموزش علمی کاربردی استان و دانشکده فنی مهندسی شهید باهنر شیراز برگزار و ایده های جالبی توسط شرکت کنند گان مورد بررسی و داوری صاحب نظران حوزه خودرو قرار گرفت .